Serreverwarming

Voor alle overige zaken.

Moderator: Bestuur

Serreverwarming

Berichtdoor lucifer » 07 sep 2013, 08:04

Weet iemand een goede site om serreverwarming te bestellen?
Ik heb proberen dezelfde te bestelen als Mark op Bol.com maar deze zijn niet meer beschikbaar.
lucifer

Re: Serreverwarming

Berichtdoor Killian » 07 sep 2013, 17:39

Ik heb eentje van de aveve, bevalt me wel voor men kleine serre. Ik heb hem nog niet zo lang, ik heb hem dus nog alleen maar gebruikt/getest op het einde van de winter.

http://www.acd-serres.be/nl-8938-4949-4 ... ntana.html
Verkoop vleesetende planten: http://www.vleesetendeplantshop.be
Gratis verzending vanaf €35
!
Killian

Berichtdoor Rene Flierman » 08 sep 2013, 00:12

1000 tot 2000 wat, bouwmarkten hebbe ze goedkoper.
De groeten uit Assendorp.
Rene Flierman

Berichtdoor Jon » 19 okt 2013, 21:32

renef schreef:1000 tot 2000 wat, bouwmarkten hebbe ze goedkoper.

Dat klopt wat renef zegt. Ik heb er ééntje gezien van 2000W die tussen de 10à15 EUR kost. Da's stukken goedkoper, alleen vraag ik mij af wat zoiets verbruikt en hoe snel zo'n toestel een ruimte kan opwarmen.

@Killian: hoe groot is je serre?
Jon

Berichtdoor Killian » 19 okt 2013, 22:36

Maar 4m2, maar ik gebruik alleen de 1Kw stand, en aangezien je maar op iets van een 3°C moet verwarmen zou dit denk ik ook wel moeten volstaan om een grotere serre van 12m2 te verwarmen (zal ik volgend jaar eens testen :) ).

Edit: Staat ook zo op die site
!
Killian

Berichtdoor Jon » 20 okt 2013, 14:32

Killian schreef:Maar 4m2, maar ik gebruik alleen de 1Kw stand, en aangezien je maar op iets van een 3°C moet verwarmen zou dit denk ik ook wel moeten volstaan om een grotere serre van 12m2 te verwarmen (zal ik volgend jaar eens testen :) ).

Edit: Staat ook zo op die site

Met een vermogen van 2000W geraak je er nog wel voor 12m2 bij strenge vorst. Ik overweeg om misschien ook zoiets te gebruiken voor mijn glazen serre (12m2), ten minste als dat nog meevalt qua kosten.

@lucifer: wat heb je nu genomen als serreverwarming?
Jon

Berichtdoor Killian » 20 okt 2013, 20:14

Ik ga volgende week (schoolvakantie) samen met men peter men glazen serre verplaatsen naar ons huis zodat die volgend jaar na de winter gebruikt kan worden. Ik ga hem dan ineens isoleren met bubbelfolie, hier bespaar je toch heel wat mee.
!
Killian

Berichtdoor Jon » 21 okt 2013, 22:29

Killian schreef:Ik ga volgende week (schoolvakantie) samen met men peter men glazen serre verplaatsen naar ons huis zodat die volgend jaar na de winter gebruikt kan worden. Ik ga hem dan ineens isoleren met bubbelfolie, hier bespaar je toch heel wat mee.

Dat zal het verbruik al sterk verminderen. Goed idee.
Jon

Berichtdoor lucifer » 28 okt 2013, 22:32

Ik heb dan toch dezelfde als mark gekocht op bol.com. Ik kreeg een mail dat ze opnieuw beschikbaar waren. 2 stuks zodat ik eentje in reserve heb. En moest ik er niet raken met 1 als het hard vriest, wil toch 12 graden minimum hebben.
lucifer

Berichtdoor Bas » 10 nov 2013, 20:55

Ga je de gehele serre op minimaal 12 graden warm stoken? Is het mogelijk om een klein deel van die serre op 12 graden te verwarmen?

Het verwarmen van een kleinere ruimte is goedkoper, handig zou zijn als die kleine ruimte ook nog eens met bubbelplastic geïsoleerd. Ik ga er vanuit dat je de binnenkant van je serre dan al met bubbelplastic hebt behangen.

Voor de kosten reken je eenvoudig met 0.25 euro per kilowatt, zie een elektriciteitsrekening voor de juiste prijs. Rekenvoorbeeld: als de kachel op de stand 1000W zet en je laat hem een uur draaien moet je 0.25 euro betalen. Een nacht van 10 uur verwarmen kost je 10*0.25 = 2.50 euro. Bij 2000W verdubbelen je kosten.

Om je stookkosten te drukken:
* Een lagere temperatuur voor je planten.
* Denk aan het gebruik van een thermostaat om de kachel aan & uit te schakelen.
* Bij strenge vorst gebruik je extra thermische isolatie aan de buitenkant van de serre, b.v. rietmat (zelf gebruikte ik een dekzeil, erg lelijk...)
* Harde of veel wind is ook nadelig bij verwarmen, dicht kieren en trek een dekzeil over je serre.

Extra thermische isolatie reduceert ook de hoeveelheid licht voor je planten, dus snel verwijderen. En je zal aan ventilatie moeten denken als het wat "warmer" (vorstvrij) gaat worden.
Voormalig Carnivora nieuwsblad redacteur
Voor artikelen(!), op- of aanmerkingen mail naar: redactie[slinger]carnivora.nl
Bas

Berichtdoor Jon » 11 nov 2013, 21:31

Bas schreef:Ga je de gehele serre op minimaal 12 graden warm stoken? Is het mogelijk om een klein deel van die serre op 12 graden te verwarmen?

Het verwarmen van een kleinere ruimte is goedkoper, handig zou zijn als die kleine ruimte ook nog eens met bubbelplastic geïsoleerd. Ik ga er vanuit dat je de binnenkant van je serre dan al met bubbelplastic hebt behangen.

Voor de kosten reken je eenvoudig met 0.25 euro per kilowatt, zie een elektriciteitsrekening voor de juiste prijs. Rekenvoorbeeld: als de kachel op de stand 1000W zet en je laat hem een uur draaien moet je 0.25 euro betalen. Een nacht van 10 uur verwarmen kost je 10*0.25 = 2.50 euro. Bij 2000W verdubbelen je kosten.

Om je stookkosten te drukken:
* Een lagere temperatuur voor je planten.
* Denk aan het gebruik van een thermostaat om de kachel aan & uit te schakelen.
* Bij strenge vorst gebruik je extra thermische isolatie aan de buitenkant van de serre, b.v. rietmat (zelf gebruikte ik een dekzeil, erg lelijk...)
* Harde of veel wind is ook nadelig bij verwarmen, dicht kieren en trek een dekzeil over je serre.

Extra thermische isolatie reduceert ook de hoeveelheid licht voor je planten, dus snel verwijderen. En je zal aan ventilatie moeten denken als het wat "warmer" (vorstvrij) gaat worden.

Bedankt Bas voor je antwoorden. Er komt dus al gauw heel wat bij kijken. Ik begrijp je rekenvoorbeeld, alleen als je kachel uitgerust is met een thermostaat kun je niet echt weten hoelang deze draait per dag (tenzij je zo'n energieverbruiksmeter hebt).
Jon

Keer terug naar Open Forum