Wijzigen berichten

Voor alle overige zaken.

Moderator: Bestuur

Wijzigen berichten

Berichtdoor C.Steijger » 03 aug 2014, 20:34

Weet iemand hoe je een eerder geplaatst bericht kunt wijzigen?

Voor de "grote verbouwing" van de website heb ik dit altijd gekund, nu lijk ik de mogelijkheid niet meer te hebben....

Ik zie het genoeg mensen doen op het forum, dus het is mogelijk. Ik weet alleen niet hoe...

Iemand die het weet?
Afbeelding
C.Steijger

Re: Wijzigen berichten

Berichtdoor orbinneke » 03 aug 2014, 21:21

chrass schreef:Weet iemand hoe je een eerder geplaatst bericht kunt wijzigen?

Voor de "grote verbouwing" van de website heb ik dit altijd gekund, nu lijk ik de mogelijkheid niet meer te hebben....

Ik zie het genoeg mensen doen op het forum, dus het is mogelijk. Ik weet alleen niet hoe...

Iemand die het weet?

Gewoon bij je post op bewerken klikken.
Ik bedoel "wijzig" klikken.
Mvg,
Robin
----------------------------------------------------------------
Sinds augustus 2013 houder van vleesetende planten.
Steeds meer interesse en planten :)

Zadenkweekjes opstaan sinds kort. Dionaea, Drosera, Darlingtonia.
orbinneke

Berichtdoor C.Steijger » 03 aug 2014, 21:42

Dat is het probleem. Waar zit die knop?
Afbeelding
C.Steijger

Berichtdoor orbinneke » 04 aug 2014, 07:29

chrass schreef:Dat is het probleem. Waar zit die knop?

Aan de rechterkant van je bericht, op hoogte van de titel.
Rechts heb je je naam staan naast elk bericht,en vlak daarnaast (links van de naam kolom) staat wijzig.
Mvg,
Robin

orbinneke

Berichtdoor C.Steijger » 04 aug 2014, 10:28

Probleem is opgelost. Ik had mijn template een tijdje geleden veranderd naar een mooiere. Maar die template mist dus bepaalde knoppen....

Dan maar weer lelijk blauw....
Afbeelding
C.Steijger

Berichtdoor Bas » 10 aug 2014, 17:00

chrass schreef:Probleem is opgelost. Ik had mijn template een tijdje geleden veranderd naar een mooiere. Maar die template mist dus bepaalde knoppen....

Je mag weer terug naar het mooier, ik heb de juiste iconen op hun plaats gezet. Wat werkt er nog meer niet aan het nieuwe template/thema?

In een tijdelijke test versie van het nieuwe thema heb ik het zoeken naar gebruikers op naam weer werkend gemaakt.

Nu nog die vreselijke lange lijst van smilies reduceren die naast het bericht invoerscherm staan, zodat ik niet meer een eind naar beneden hoef te scrollen voor de knoppenbalk.
Voormalig Carnivora nieuwsblad redacteur
Voor artikelen(!), op- of aanmerkingen mail naar: redactie[slinger]carnivora.nl
Bas

Berichtdoor C.Steijger » 10 aug 2014, 18:16

Bas schreef:
chrass schreef:Probleem is opgelost. Ik had mijn template een tijdje geleden veranderd naar een mooiere. Maar die template mist dus bepaalde knoppen....

Je mag weer terug naar het mooier, ik heb de juiste iconen op hun plaats gezet. Wat werkt er nog meer niet aan het nieuwe template/thema?

In een tijdelijke test versie van het nieuwe thema heb ik het zoeken naar gebruikers op naam weer werkend gemaakt.

Nu nog die vreselijke lange lijst van smilies reduceren die naast het bericht invoerscherm staan, zodat ik niet meer een eind naar beneden hoef te scrollen voor de knoppenbalk.

:banana-guitar: :banana-dance: :banana-blonde: :banana-angel: :banana-jumprope: :banana-linedance: :banana-ninja: :banana-explosion: :banana-fingers: :banana-skier: :banana-rock: :banana-stoner: :banana-tux: :banana-wrench:

Terug naar groen! :animals-dogrun:
Afbeelding
C.Steijger

Berichtdoor Bas » 10 aug 2014, 19:10

chrass schreef:
Bas schreef:

:banana-guitar: :banana-dance: :banana-blonde: :banana-angel: :banana-jumprope: :banana-linedance: :banana-ninja: :banana-explosion: :banana-fingers: :banana-skier: :banana-rock: :banana-stoner: :banana-tux: :banana-wrench:

Met groen bedoel je dan dus wel het CarnivoraClearblue thema en dus niet Carnivora?

Ik zie dat je een fanatieke iconen gebruiker bent, probeer eens een bericht te posten als je het thema Carnivora2014-Tijdelijk gebruikt, alle iconen staan onderaan inplaats van aan de zijkant. Let op het woord Tijdelijk, als ik er genoeg van heb verdwijnt het thema weer. Het is de bedoeling dat het het nieuwe thema gaat worden. Als ik het goed gezien heb kan ik gebruikers ervan migreren naar een ander thema. Voorlopig ben je alvast gewaarschuwt...

In het Tijdelijke thema moet ook het zoeken op naam van gebruikers weer werken. Goh, een nieuw proefkonijntje :animals-chickencatch: (beter dan die kip kan ik zo snel niet vinden)
Bas

Berichtdoor C.Steijger » 10 aug 2014, 19:47

Bas schreef:
chrass schreef:
Bas schreef:

Met groen bedoel je dan dus wel het CarnivoraClearblue thema en dus niet Carnivora?

Ik zie dat je een fanatieke iconen gebruiker bent, probeer eens een bericht te posten als je het thema Carnivora2014-Tijdelijk gebruikt, alle iconen staan onderaan inplaats van aan de zijkant. Let op het woord Tijdelijk, als ik er genoeg van heb verdwijnt het thema weer. Het is de bedoeling dat het het nieuwe thema gaat worden. Als ik het goed gezien heb kan ik gebruikers ervan migreren naar een ander thema. Voorlopig ben je alvast gewaarschuwt...

In het Tijdelijke thema moet ook het zoeken op naam van gebruikers weer werken. Goh, een nieuw proefkonijntje :animals-chickencatch: (beter dan die kip kan ik zo snel niet vinden)

Uiteraard CarnivoraClearblue. Veel mooier dan de oude template. Zolang je mij niet terug migreert naar de blauwe template vindt ik bijna alles goed. Posten is zo veel makkelijker inderdaad. Scheelt weer eindeloos naar beneden scrollen. Ik heb je ook een PB gestuurd.

Er zit nog wel een bug in. een hele erge... In citaten, tijdens het schrijven van de post, rent de hond niet.... :text-imsorry:
Afbeelding
C.Steijger

Berichtdoor Bas » 10 aug 2014, 21:16

chrass schreef:Uiteraard CarnivoraClearblue. Veel mooier dan de oude template. Zolang je mij niet terug migreert naar de blauwe template vindt ik bijna alles goed. Posten is zo veel makkelijker inderdaad. Scheelt weer eindeloos naar beneden scrollen. Ik heb je ook een PB gestuurd.

Er zit nog wel een bug in. Een hele erge... In citaten, tijdens het schrijven van de post, rent de hond niet.... :text-imsorry:

Ik zie het, die hond is vast een keer moe en moet dan uitrusten.

Geen idee waarom die hond stopt met rennen, als ik het plaatje download en bekijk loopt die hond een stuk sneller. Waarom het beest in een webpagina stopt met rennen is me een raadsel, andere plaatjes bewegen gewoon. Er zal daarbij vast een plaatje stilstaan dat op andere momenten beweegt.

Je PB is spannender (die hond kan de pot op):
chrass schreef:Een bug die best vervelend is, is het volgende. Op besturingsystemen als android valt alles wat buiten de formaten van het thema valt gewoon weg. Dit komt vooral naar voren in foto´s. Te grote foto´s vallen voor de helft buiten het "vak" En de rest valt dus gewoon weg. In het oude thema was het ook niet ideaal wat er gebeurde, maar zag je in ieder geval wel de volledige foto. Kan hier iets aan gedaan worden?

Dat is iets waar ik ook al bang voor was, eens zien of ik een oplossing kan vinden dat ook voor andere draagbare apparaten en de bijbehorende verschillende schermformaten gaat werken. Ik zal met wat willekeurige mobiele apparaten eens zien hoe het eruit ziet en wat eraan het nieuwe thema verbeterd kan worden.
Bas

Berichtdoor orbinneke » 10 aug 2014, 21:34

Ik gebruik de gewone standaard.
Op tablet alles ok. Ipad air. iOS 7.
Op mijn iphone. Ook iOS 7 zie ik de fotos ook maar half.
Mvg,
Robin

orbinneke

Berichtdoor Bas » 10 aug 2014, 21:49

orbinneke schreef:Op tablet alles ok. Ipad air. iOS 7.

Een tablet heeft van de draagbare apparaten over het algemeen de hoogste resolutie. Ik weet dat er morgen of volgende week een telefoon is die een nog een hogere resolutie heeft...
orbinneke schreef:Op mijn iphone. Ook iOS 7 zie ik de fotos ook maar half.

Apple documentatie laat de verschillende schermformaten zien. Wikipedia kan me ook helpen.

Als het goed is moet je sinds vanmiddag op de Carnivora website ook lichtgele favicons (apple-touch-icon.png) zien, geen idee of Apple producten gebruik maken van het aanwezige favicon.ico bestand.

Nu een stylesheet maken of aanpassen dat afhankelijk is van de schermresolutie van de gebruiker.
Bas

Keer terug naar Open Forum