Out of the wild (Venezuela)

Voor al je video's van vleeseters.

Moderator: Bestuur

Out of the wild (Venezuela)

Berichtdoor walberg » 24 maart 2013, 19:17

Op discovery draait op dit moment de serie out of the wild, een expeditie van ca 9 personen willekeurig die Roiraima beklimmen. Het zijn meerdere afleveringen van 1 uur. Ik heb gekeken vanaf donderdag, ik weet niet hoe lang hij al aan de gang was. Er komen ca 5 afleveringen per week.
walberg

Re: Out of the wild (Venezuela)

Berichtdoor Glabosch » 24 maart 2013, 19:23

Dank je wel voor de tip, ik heb toevallig gisteren de serie (op youtube) The Lost World Tepuis Venezuela Roraima The Devil's Mountain gekeken.. Vertellen ze ook over Adrian (slack?!) die strandde op de berg toen hij probeerde te landen met zijn vliegtuig.

Erg intressant!
My fake plants died because I did not pretend to water them...

Kweeklijst
Moerasbak
Paludarium

Heb je nog vragen?
Afbeelding
Glabosch

Berichtdoor walberg » 24 maart 2013, 19:44

Dat van die Slack had ik eerder al eens gehoord. Ik kwam er van de week toevallig achter dat er iets was in Venezuela, zat even op de schotel te zappen, zag dat de nacht van donderdag op vrijdag out of the wild staan, blijt dus achteraf een hele serie te zijn en kennelijk dus al lang begonnen. Ach het voordeel is nu wel dat ik het nu in HD (stream) formaat heb. Ik ga vanavond even de voldende kijken. De eerste was wel aardig om een beeld te krijgen van het gebied maar veel op planten ... nou nee, alleen de Brocchinea's gezien, (nog) niet de Heli's en vermoedelijk is dat ook over want ze waren aan het afdalen.
walberg

Berichtdoor Glabosch » 24 maart 2013, 20:19

De hele serie staat op you tube! Even zoeken op "out of the wild venezuela"

Ik dacht gisteren nog: het is echt een plek om Bear Gryllz te droppen. Wat doet Discovery: droppen ze een hele groep mensen! Heheh :lol:

Kweeklijst
Moerasbak
Paludarium

Heb je nog vragen?
Afbeelding
Glabosch

Berichtdoor Rene Flierman » 25 maart 2013, 01:14

adrian slack is een vepkweker en een vepboekenschrijver, hij kweekte veel cultvars.
ook zijn er planten naar hem genoemd. drosera slackii als ik het goed schrijf??
het niet meer in de handel verkrijgbare boek: vleesetende planten is van hem.

weet niet of hij nog leeft, een Engelsman volgens mij.

de adrian waar jullie het over hebben is adrian warren.

heren doe je huiswerk :D
De groeten uit Assendorp.
Rene Flierman

Berichtdoor walberg » 25 maart 2013, 11:16

Sorry dat was een foutje van mij inderdaad. Van Adrian Warren zijn ook diverse films van in omloop en ook op You tube. Is alweer een jaar of tien terug. een serie specifiek over de Tepui's en op dit moment ook nog steeds mijn favoriet The lost word en daar zie je ook nog wat VEPs zoals Heliamphora en Drosera.

Adrian Slack was van het eerste boek dat in Nederland te koop was Vleesetende planten, ik heb deze in 1980 gekocht toen nog voor een fabelachtig bedrag van 42 gulden. Eind jaren 80 heb ik een hele stapel kunnen kopen voor 6 gulden per stuk
Naar ik weet leeft hij nog steeds al heeft hij al ruim 20 jaar terug al eens een hartaanval gehad. Schrijven doet hij inmiddels niet meer.
walberg

Berichtdoor walberg » 25 maart 2013, 11:20

Nog even een aanvulling, ik denk dat mijn collega in de war is met een piloot die rond 1912 een noodlanding heeft gemaakt bij Roraima, dat komt ook ter sprake in The lost word van Adrian Warren, maar ook in het boek van Mc Pherson "Lost word of the Guyana Highlands" Om de verwarring wat groter te maken, Adrian Warren liet zich ook vaak met een vliegtuig in de buurt van de Tepui's afzetten.
walberg

Berichtdoor Glabosch » 25 maart 2013, 19:07

renef schreef:adrian slack is een vepkweker en een vepboekenschrijver, hij kweekte veel cultvars.
ook zijn er planten naar hem genoemd. drosera slackii als ik het goed schrijf??
het niet meer in de handel verkrijgbare boek: vleesetende planten is van hem.

weet niet of hij nog leeft, een Engelsman volgens mij.

de adrian waar jullie het over hebben is adrian warren.

heren doe je huiswerk :D

Dat boek heb ik ook (1979), en heb een nieuwere versie "insect eaters"(2006)

Ik hoorde in de video de commenter praten over een adrian maar wist niet of het slack was.. Daarom ook de "?!"

Hij staat op wikipedia in de category "living people" dus hij is vasr nog niet dood. :wink:

Kweeklijst
Moerasbak
Paludarium

Heb je nog vragen?
Afbeelding
Glabosch

Berichtdoor marcel » 25 maart 2013, 21:18

Adrian Slack leeft nog. Van wat ik weet zit hij in een verzorgingshuis en heeft iets van een hersenbloeding ofzo gehad. In ieder geval is de man een schaduw van zichzelf, beperkt aanspreekbaar en wil eigenlijk niemand zien. Tim Bailey probeert iets van een biografie te maken om de man zijn terechte plek op de vleesetende planten kaart te geven.

Overigens is de neergestorte piloot uit 1912 ook niet helemaal juist. James Crawford "Jimmy" Angel maakte een noodlanding op 9 oktober 1937 verongelukte zijn toestel bij een mislukte landing vlak bij de waterval die hij eerder (18 november 1933) had ontdekt, de inmiddels beroemde Angel falls (de hoogste ononderbroken stuk waterval ter wereld, totale hoogte 979 m, vallengte 807 m).

Alle inzittenden overleefden, maar het duurde 11 dagen om weer in de "bewoonde" wereld (een indianendorp) te komen.
President, ICPS
IUCN-CPSG Communications Officer
Secretary Ark of Life Foundation
marcel

Berichtdoor walberg » 25 maart 2013, 21:27

marcel schreef:Adrian Slack leeft nog. Van wat ik weet zit hij in een verzorgingshuis en heeft iets van een hersenbloeding ofzo gehad. In ieder geval is de man een schaduw van zichzelf, beperkt aanspreekbaar en wil eigenlijk niemand zien. Tim Bailey probeert iets van een biografie te maken om de man zijn terechte plek op de vleesetende planten kaart te geven.

Overigens is de neergestorte piloot uit 1912 ook niet helemaal juist. James Crawford "Jimmy" Angel maakte een noodlanding op 9 oktober 1937 verongelukte zijn toestel bij een mislukte landing vlak bij de waterval die hij eerder (18 november 1933) had ontdekt, de inmiddels beroemde Angel falls (de hoogste ononderbroken stuk waterval ter wereld, totale hoogte 979 m, vallengte 807 m).

Alle inzittenden overleefden, maar het duurde 11 dagen om weer in de "bewoonde" wereld (een indianendorp) te komen.

Klopt, maar er is eerder rond 1912 ook al eens een piloot geweest (tja dat waren nog primitieve vliegtuigjes) ik zal dat stuk als ik weer wat tijd heb eens opzoeken.
walberg

Berichtdoor marcel » 25 maart 2013, 21:36

Ja, zoek het eens op als je wil, Ik heb nooit beter geweten dan dat Angel de eerste was die hier probeerde te landen.
President, ICPS
IUCN-CPSG Communications Officer
Secretary Ark of Life Foundation
marcel

Berichtdoor walberg » 25 maart 2013, 21:48

marcel schreef:Ja, zoek het eens op als je wil, Ik heb nooit beter geweten dan dat Angel de eerste was die hier probeerde te landen.

Ik heb het eens gelezen in lost world of the Guyana Highlands maar dat is ook een dikke pil dus je houdt het van mij tegoed, wordt inmiddels off topic.
walberg

Berichtdoor Glabosch » 25 maart 2013, 21:52

Vanavond maar eens aflevering 3 kijken, jammer dat ze al zijn afgedaalt in aflevfering 1. En geen heliamphora gezien :(

Dan maar die serie kijken die ik bedoelde ergens in het eerste antwoord..^

Kweeklijst
Moerasbak
Paludarium

Heb je nog vragen?
Afbeelding
Glabosch

Berichtdoor Rene Flierman » 26 maart 2013, 02:12

klopt marcel, voor wat de piloot betreft, in stewart's boek staat het , maar zoals bob zegt, een dikke pil.
De groeten uit Assendorp.
Rene Flierman

Keer terug naar Video's