Kweekkastje

Moderator: Bestuur

Kweekkastje

Berichtdoor Veek » 11 apr 2008, 14:32

Hey de mannen,
ik denk dat ik hier wel op de juiste plaats zit voor deze topic. Ik heb van de week een klein kweekkastje geïnstalleerd. Dit is eigenlijk een miniserreke voor binnen, dus een kader met daarover een doorzichtige plastiek.
Ik heb hierin voor de moment mijn cephalotus, N. Alata (hoewel ik denk xVentrata), D.Adelae en mijn zaailingen + bladstekken.
Nu heb ik een thermo/hygrometer gaan halen en deze middag was de temperatuur 25°C en de luchtvochtigheid tussen de 70 en 80%.
Nu de temperatuur is op zich wel ok maar dus luchtvochtigheid moet ik die laten zakken of is deze op zich ook in orde? Ik kan me wel inbeelden dat de luchtvochtigheid 's nachts daalt tot 40% ofzo omdat de temperatuur dan lager ligt. (Moet ik de volgende dagen is in het oog houden.)
Alvast bedankt voor de reply's

mvg,
Veek
Veek

Berichtdoor John » 11 apr 2008, 20:13

Hoi Veek,

Het is me niet helemaal duidelijk, heb je het kasje binnen of buiten staan?

Het kasje is un principe geschikt voor de Nepenthes (maar die zal er waarschijnlijk snel uitgroeien) en bladstekken/zaailingen. Drosera adelae is een plant met een hekel aan fel zonlicht dus pas daar mee op (en zeker niet buiten zetten, ook niet in een kasje). De Cephalotus moet wat droger staan dus die zou ik ook niet in het kasje zetten.

John
John

Berichtdoor Veek » 13 apr 2008, 17:01

Hoi,

het kastje staat binnen in mijn woonkamer. Is op zich niet zo groot.
De Cephalotus moet ik er dus uithalen. Dat zal ik direct even doen. Dacht dat die een grotere lcuhtvochtigheid nodig had daarmee dat ik hem er had in gezet. Maar ja ben nog maar een noobke he. :)

mvg,
Veek
Veek

Keer terug naar Kassen en Serres