Kasje

Moderator: Bestuur

Berichtdoor davy » 21 okt 2008, 00:12

...als je de plantjes zoals op de foto afgebeeld in dat bakje zult laten buiten overwinteren denk ik dat ook al hangt er plexi glas of zwaar plastiek rond dat je plantjes zullen vervriezen of als het goed afgeschermt is eventueel zelf beschimmelen, dat heb je wel rap met dit soort kleine konstrukties...heb er zelf op die 2 manieren paar plantjes bij verloren vandaar dat ik dit vermeld... :roll:
DJINNSTAH
davy

Berichtdoor passievrucht » 25 okt 2008, 11:50

vervriezen zullen ze niet doen.
vorig jaar stonden ze ook gewoon het hele jaar door buiten.
zelfs toen het die hele week ook overdag onder nul was.

als je het gaat hebben over ventilatie:
ik laat aan de onderkant van het kasje dan openingen, zodat er nog een luchtstroom is, en aan 1 of 2 kanten aan de bovenkant.
zo kunnen de bekers van de sarracenia toch hoog worden zonder omgeblazen te worden maar is er wel veel ventilatie.
Groeten,
Pascal
passievrucht

Berichtdoor davy » 25 okt 2008, 11:59

nu dan moet het zijn dat het bij jullie serieus minder koud is dan in belgie aangezien het vorige winter enkele dagen maar gevrozen had en dat in mijn tuinhuis(dat toch een betere bescherming bied dan plexi of hard plastiek alles vervrozen was door de kleine volumes van water in de bak)nu ik hoop uiteraard dat dit niet het geval zal zijn maar zou er toch beetje op letten...ikzelf haal uit voorzorg zeker mijn zaailingen binnenhuis(de andere grotere planten niet want dr zitten beetje teveel beestjes in...)
DJINNSTAH
davy

Vorige

Keer terug naar Kassen en Serres