welke kas??

Moderator: Bestuur

welke kas??

Berichtdoor remco1982 » 05 okt 2010, 18:14

Zoals jullie aan de titel zien weet ik niet welke kas ik moet kiezen voor mijn planten.
Ik heb wel mooie gezien met 4mm dikke platen van polycarbonaat.
Maar houden deze platen niet veel licht tegen?
Ik wil voor de 1e keer een kas kopen dus goed advies is altijd welkom.
Het moet wel een betaalbare kas zijn.
remco1982

Berichtdoor benjamin » 05 okt 2010, 18:31

Polycarbonaat is zeker geschikt.
Ik heb er zelf een en Laurens (maverick) ook.
Ten eerste filtert dit het licht een beetje en (zo heb ik me door Laurens laten vertellen) kun je het groeiseizoen verlengen.
De UV coating die erop zit regent volgens mij na verloop van tijd eraf.
Enige nadeel heb ik ondervonden is doordat de platen erg licht (niet zwaar) zijn kunnen ze uit het frame waaien met erg harde wind, ik ben er zelf nog steeds eentje kwijt. Maar zo ventilleerd het wel goed :D
Polycarbonaat is volgens mij in verhouding tot glas wel een beetje duurder maar het zal ook niet snel stuk gaan, als er bijv een vogel tegenaan vliegt.
Mijn moeder heeft mijne nu overgenomen omdat ik inmiddels een eigen huisje heb en zij doet er nu tomaatjes, paprika's en komkommers in kweken.
"Let us cross over the river, and rest under the shade of the trees" -Thomas "Stonewall" Jackson's dying words 1863-
benjamin

Berichtdoor wouter Noordeloos » 05 okt 2010, 19:41

Hoi Remco,

We hebben 2 leden die enige ervaring hebben met kassen, namelijk Ries van Ool en Rogier van Loenen. Zij hebben allebei al enige jaren hun planten in kassen staan en kunnen je de rotzak-geintjes leren.

Wellicht lezen ze dit zelf zodat ze ook zelf kunnen reageren.

Take care,

Wouter
wouter Noordeloos

Keer terug naar Kassen en Serres