Een kleine kweek-kas ?

Moderator: Bestuur

Een kleine kweek-kas ?

Berichtdoor Pieter » 23 aug 2012, 17:38

Dag allemaal
ik heb nu een kleine kweek-kas gekocht voor 5 euro voor binnen.
maar ik denk niet dat het goed is wegens te weinig lucht circulatie.
kunnen jullie me er even uit helpen en mee zien of het wel goed is en wat er allemaal better kan?
hier een paar afbeeldingen:
vanboven
Afbeelding
en de lucht toevoor deze schijf staat 2X op de kas
Afbeelding
als het deksel er 5 MIN op staat is ook alles de kas vol damp aan de
kanten wat doe ik nu?

groeten pieter
Pieter

Re: Een kleine kweek-kas ?

Berichtdoor wouter Noordeloos » 23 aug 2012, 18:53

Hoi Pieter,

Een klein kasje waarin je planten nu staan is eigenlijk niet eens nodig voor de planten die je er nu in hebt staan. sta niet verbaasd te kijken als het op warme zomerse dagen (zoals we afgelopen weekend hadden) de temperatuur ver boven de 40 graden uit gaat komen in dat kasje. En dat is helemaal niet nodig voor Vliegenvallen en Sarracenia's. Eigenlijk is die kap compleet overbodig. Zeker als je Vliegenvallen en Sarracenia's erin zet, dan kan je die kap beter helemaal weglaten. Dan krijgen de planten meer licht, kunnen de planten meer insekten vangen en als je de kap laat zitten dan krijg je tijdens het najaar te maken met schimmels vanwege de hoge luchtvochtigheid. Bovendien als je de kap weglaat en het regent dan krijgen de planten water, dan hoef je zelf geen water meer te geven.
Wel is de bak waarin je planten in staan heel handig, want hier kan mooi een laag regenwater van 3 tot 4 cm.

Er zijn heel wat leden en liefhebbers van vleesetende planten op dit forum die ook vleesetende planten jaarrond buiten hebben staan en die hebben ook geen koepels of kappen boven hun planten.

Take care,

Wouter
wouter Noordeloos

Re: Een kleine kweek-kas ?

Berichtdoor Pieter » 23 aug 2012, 19:14

wouter Noordeloos schreef:Hoi Pieter,

Een klein kasje waarin je planten nu staan is eigenlijk niet eens nodig voor de planten die je er nu in hebt staan. sta niet verbaasd te kijken als het op warme zomerse dagen (zoals we afgelopen weekend hadden) de temperatuur ver boven de 40 graden uit gaat komen in dat kasje. En dat is helemaal niet nodig voor Vliegenvallen en Sarracenia's. Eigenlijk is die kap compleet overbodig. Zeker als je Vliegenvallen en Sarracenia's erin zet, dan kan je die kap beter helemaal weglaten. Dan krijgen de planten meer licht, kunnen de planten meer insekten vangen en als je de kap laat zitten dan krijg je tijdens het najaar te maken met schimmels vanwege de hoge luchtvochtigheid. Bovendien als je de kap weglaat en het regent dan krijgen de planten water, dan hoef je zelf geen water meer te geven.
Wel is de bak waarin je planten in staan heel handig, want hier kan mooi een laag regenwater van 3 tot 4 cm.

Er zijn heel wat leden en liefhebbers van vleesetende planten op dit forum die ook vleesetende planten jaarrond buiten hebben staan en die hebben ook geen koepels of kappen boven hun planten.

Take care,

Wouter
Wouter je hebt gelijk ik doe de kap er gewoon
Af! Ik ga wel nog eens zo een grottere bak kopen zonder dak want er staan grootte planten in maar ook kleine
In deze zet ik alleen kleine potjes en in andere groottere
Pieter

Keer terug naar Kassen en Serres