perliet voor de bouw

Moderator: Bestuur

perliet voor de bouw

Berichtdoor MarioK » 15 sep 2014, 15:52

Bij de bouwmaterialen handel hebben ze perliet met een korrelgrootte van 0 tot 6,25mm in zakken van 100 liter.
Dit komt bij Reppel vandaan: http://reppel.nl/static/files/nl/perlit ... rmatie.pdf

Kan je dit gewoon gebruiken in je grondmengsel ?
MarioK

Re: perliet voor de bouw

Berichtdoor Bas » 18 sep 2014, 18:17

MarioK schreef:Bij de bouwmaterialen handel hebben ze perliet met een korrelgrootte van 0 tot 6,25mm in zakken van 100 liter.
Dit komt bij Reppel vandaan: http://reppel.nl/static/files/nl/perlit ... rmatie.pdf

Kan je dit gewoon gebruiken in je grondmengsel ?

Ik zou ja zeggen. Ik heb perliet aageschaft bij een tuinbouwzaak (richtprijs E8,-- ex. btw) en kan in hun catalogus niet zien wat de minimum korrelgrootte is. UIt ervaring weet ik dat er stof in de zakken zit dat zal de korrelgrootte van 0 benaderen. Bij het verwerken van perliet is het handig dat je het nat maakt om de hoeveelheid stof (dat je inademt) te reduceren!

In de pdf waarnaar je verwijst kan ik geen rare ingredienten zien, kijk b.v. bij wikipedia naar de chemische samenstelling.
Voormalig Carnivora nieuwsblad redacteur
Voor artikelen(!), op- of aanmerkingen mail naar: redactie[slinger]carnivora.nl
Bas

Berichtdoor MarioK » 23 sep 2014, 10:57

Bedankt voor je reactie, ik ga maar eens poging wagen...
MarioK

Berichtdoor Marco » 25 sep 2014, 21:18

Ik heb altijd begrepen dat je niet voor niets Agra Perliet en Bouw Perliet hebt. De Agra is steriel en specifiek voor de tuin- en plantenteelt. Het zou kunnen - dat weet ik niet zeker - dat de bouwkwaliteit minder zuiver is. Ik zou dit even goed navragen.
Agra en Bouw perliet zijn beiden te gebruiken in de bouw, Agra perliet is te gebruiken in de plantenteelt, Bouw perliet niet..
Marco

Keer terug naar Grondmedia en Water