Lamp vraag

Moderator: Bestuur

Lamp vraag

Berichtdoor Steven036 » 25 jan 2017, 21:16

Beste Mensen,

Ik ben begonnen met een terrarium waarin ik Nepenthes, heli, Drosera & Pinuiqula ga houden. Ik ben alleen opzoek naar een goede lamp. Welke niet meer dan 50 watt verbruikt en een beetje betaalbaar is. Plus het moet in een normaal schroeffitting passen. Ik heb er nu 2 vrij zwakke led lampjes in hangen. De Nepenthes groeit op zich wel maar de Drosera's (cappilaris) verkleuren niet.
Graag hoor ik of mensen ervaring hebben met dit soort lampen en wat de beste optie voor mijn situatie is.
Het kan in Almere
Steven036

Re: Lamp vraag

Berichtdoor Ceel » 26 jan 2017, 17:37

Hallo Steven,

Ik heb de laaste 2 jaar pl lampen daylight van exo terra, gebruikt in mijn terarium voor drossera,s en pingucula,s
Nadeel van deze lampen is dat ze naar mijn zin snel kapot zijn, en vrij prijzig (€ 25,00 voor 25 watt) ik had er hier 2 van in 1 terrarium
Ik heb afgelopen weekend een ledbalkje gekocht, is in aanschaf wel duurder,( €145 voor 75 cm) maar ik denk en hoop dat dit op de lange duur zich gaat terug betalen.
Ceel

Berichtdoor Steven036 » 27 jan 2017, 12:27

Ceel schreef:Hallo Steven,

Ik heb de laaste 2 jaar pl lampen daylight van exo terra, gebruikt in mijn terarium voor drossera,s en pingucula,s
Nadeel van deze lampen is dat ze naar mijn zin snel kapot zijn, en vrij prijzig (€ 25,00 voor 25 watt) ik had er hier 2 van in 1 terrarium
Ik heb afgelopen weekend een ledbalkje gekocht, is in aanschaf wel duurder,( €145 voor 75 cm) maar ik denk en hoop dat dit op de lange duur zich gaat terug betalen.

Beste Ceel,

Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb alleen wel de vraag of bij die exo terra lampen de planten plakdruppels hadden en verkleurde tot een rode kleur.

Steven.
Het kan in Almere
Steven036

Berichtdoor Ceel » 28 jan 2017, 09:08

Steven,

Ja de planten hadden , of maakte plakdruppels.
En kan niet zeggen dat ze roder werden.
Ceel

Keer terug naar Terraria en Paludaria