Dionaea gelukkiger maken

De Venus Vliegenval

Moderator: Bestuur

Dionaea gelukkiger maken

Berichtdoor Labiatus » 05 nov 2017, 20:53

Heb een paar vraagjes, heb 3planten in 1potje, ik weet dat deze plant in een soort winterrust gaat, maar vanaf wanneer is dat ?ik kan hem in de garage zetten aan een raam waar hij kan overwinteren, is dat Ok?
Er is ook 1plantje met een beginnende bloei, de bloemen zitten klaar om uit te komen.
Mag ik dan nog de 3 plantjes scheiden naar aparte potjes voor te overwinteren?
Mss domme vraag maar hoe plaats je een foto?

Mvg labiatus
Labiatus

Re: Dionaea gelukkiger maken

Berichtdoor dikkop » 08 nov 2017, 11:16

Wanneer in winterrust hebben ze eigenlijk geen licht nodig, dus je hoeft ze niet noodzakelijk bij een raam te zetten. Je kan ze ook buiten houden, zolang je ze op een plaatsje kan zetten waar ze weinig kans maken kapot te vriezen. In volle grond is de kans daarop vrij klein, maar kleine potjes bevriezen zeer snel.

De bloei zal niet veel meer doen, het is te koud, er is te weinig licht en er zijn te weinig insecten om ze te bestuiven. Als het nog maar een klein stengeltje is kan je het afknippen om de plant wat energie te doen besparen, als het al een grote stengel is zal je geen energie meer kunnen besparen en kan je hem gewoon laten staan.

De plantjes scheiden is geen probleem. Zolang je voorzichtig bent met de wortels, zullen ze nooit te weten komen dat ze plots in een andere pot zitten.

Je kan foto's uploaden op websites zoals https://imgur.com. Daar krijg je normaal gezien een optie voor 'BBCode', die moet je dan kopiƫren en hier plakken.
dikkop

Keer terug naar Dionaea