Bladluizen

Vetbladen

Moderator: Bestuur

Bladluizen

Berichtdoor dikkop » 21 mei 2017, 21:54

Dag allemaal, onlangs kocht ik in een tuincentrum een Pinguicula zonder naam. Aan de kanjers van bladeren vermoed ik dat het een Mexicaanse soort is, maar verder ken ik van Pinguicula niet zo veel. Nu zag ik dat er heel wat bladluizen op zitten, waarschijnlijk al van in de winkel waar ik er niet op had gelet omdat alle planten er zo gezond uitzagen (een les geleerd voor de toekomst). Het ziet er niet naar uit dat ze veel schade hebben aangericht en ik heb alle bladluizen die ik kon vinden al geplet, maar ik vrees dat er nog wel wat verborgen zitten en dat er nog eitjes moeten uitkomen. Nu wil ik natuurlijk niet dat die bladluizen plots gaan verhuizen naar mijn andere planten, dus vraag ik mij af hoe ik ze best kwijt raak. Ik heb gelezen dat Pinguicula in tegenstelling tot de meeste andere vleeseters niet kunnen tegen lange tijd ondergedompeld zitten. Verder vond ik heel wat info over hoe mensen het hebben proberen oplossen, maar nooit of die oplossing dan ook geholpen heeft. Heeft er iemand ervaring met deze vervelende beestjes op hun vetbladen? Ondertussen zal ik ze nog wat blijven platdrukken.
dikkop

Re: Bladluizen

Berichtdoor dikkop » 23 mei 2017, 18:02

Wonder boven wonder lijken ze het opgegeven te hebben, ik zag er vandaag nog maar eentje zitten. Suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom.
dikkop

Re: Bladluizen

Berichtdoor jeff72 » 26 jul 2017, 10:56

Bonjour

may be a hybrid like x 'Sethos' or x 'Tina'.

Sprinkles the infested leaves abundantly, leaves out in the shade, if the substrate is in peat lets dry a little without watering one to 2 weeks

jeff
jeff72

Keer terug naar Pinguicula