Procedure boeken bestellen

Voor al uw opmerkingen/suggesties omtrendt het forum of het bestuur van de Werkgroep Carnivora.

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Martin

Procedure boeken bestellen

Bericht door Martin » 20 mei 2015, 20:52

Hallo,
Ik heb gemerkt dat het bestuur de laatste tijd minder boeken op voorraad wil houden.
Dat lijkt mij prima, omdat het een behoorlijk financieel risico is om met onverkochte boeken te blijven zitten.
Is het dan wellicht een idee om boeken te kunnen bestellen en je daarbij op een wachtlijst te kunnen plaatsen voor een specifiek boek, zodat bestellingen verzameld kunnen worden, bij voldoende boeken kan er dan besteld worden.
Ik weet niet wat de handigste vorm is: via het forum of via de mail en een lijstje dat het bestuur bijhoudt, maar misschien heeft iemand anders een beter idee hoe dit in te vullen is.
Altrnatief zou er een subforum 'boeken' aangemaakt kunnen worden waar de boekbestellingen aangekondigd kunnen worden, maar als niet zo frequente forumbezoeker zou dat niet mijn voorkeur hebben, maar is iig handiger dan tussen alle andere aankondigingen
Groet,
Martin

C.Steijger
Contacteer:

Re: Procedure boeken bestellen

Bericht door C.Steijger » 20 mei 2015, 22:36

Martin schreef:Hallo,

Is het dan wellicht een idee om boeken te kunnen bestellen en je daarbij op een wachtlijst te kunnen plaatsen voor een specifiek boek, zodat bestellingen verzameld kunnen worden, bij voldoende boeken kan er dan besteld worden.

En dan moet je vervolgens een half jaar wachten tot er voldoende bestellingen zijn?

Heb ik een ander idee. Maar volgens mij word het al ongeveer zo gedaan...

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven voor nieuw uit te brengen boeken. Bij voldoende inschrijvingen wordt de bestelling geplaatst + X aantal extra boeken. Is dit op? Jammer dan. Op = Op.

Variant hierop maar iets minder praktisch:

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven voor nieuw uit te brengen boeken. Bij voldoende inschrijvingen wordt de bestelling geplaatst + X aantal extra boeken. Is dit op? Dan moet er gewacht worden tot er een nieuw boek uitgebracht wordt door redfern. Daarna worden van alle boeken waar afzet van verwacht wordt enkele exemplaren ingekocht zodat je nooit met grote stapels boeken blijft zitten.

Maar uiteraard moet het bestuur zelf weten wat ze doen :)
Afbeelding

marcel

Re: Procedure boeken bestellen

Bericht door marcel » 21 mei 2015, 19:58

1e deel is uItstekende samenvatting, kan ik alleen aan toevoegen dat we de extreme ledenkortingen van wel 20% alleen kunnen bieden dankzij grote partijen dus in praktijk alleen als er een nieuw boek uitkomt. Meestal checken we op dat moment of iemand nog iets mee wil laten liften en hebben we een intekenlijst als een nieuw boek aangekondigd gaat worden. aankondiging zal doorgaans in verkoopsectie leden gedaan worden want het is een members only voordeel.

..alweer zo'n goede reden voor iedereen om lid te worden :whistle:
IUCN-CPSG Communications Officer
Secretary Ark of Life Foundation

Plaats reactie