Facebook pagina?

Voor alle overige zaken.

Moderator: Bestuur

Re: Facebook pagina?

Berichtdoor zoef » 26 jun 2018, 18:20

Dag Bas,

Ik heb je bericht gelezen en ben niet onder de indruk. Als je de feiten bekijkt die je noemt, dan praat je erg veel, maar zeg je niks.

De feiten:
Het forum updaten is NIET vreselijk veel werk.

Kijk eens op >>>>deze site<<<<

Daar kom je de automatische updater tegen.
Als je je forum normaal hebt ge-udate zoals het hoort (zelfs als je een aantal jaren niks hebt gedaan), dan is via deze automatische updater je forum binnen een half uur weer helemaal up-to-date.
Een half uurtje werk hooguit.
Niet iets waar je dus wakker van moet liggen en wat vreselijk veel energie kost. Hetzelfde kan gezegd worden van het mobiel vriendelijk maken van dit forum. Dat is een kwestie van de afmetingen vaststellen en dat is met een paar muisklikken gedaan. Daarna hoef je er nooit meer wat aan te doen.
Dus het hier eerder geplaatste argument dat het "in de lucht houden van dit forum zo veel energie zou kosten" is hiermee
ontkracht.

Je zult dus met een beter argument aan moeten komen om mij te overtuigen dat jullie beheerders zo vreselijk veel energie moeten stoppen in het in de lucht houden van dit forum.

Maar goed, ik snap het wel, domweg meelopen met het Facebook vee en kritiekloos je laten misleiden door de reclame makers daar en het misbruiken van je gegevens (persoonlijke gegevens die "gebruikt" worden om aan je te verdienen noemt ik misbruik) laten gebeuren, is veel makkelijker dan naar dit forum terug moeten keren....

Dan dit:

Een idee zou zijn om het forum actiever te laten lijken, en dus mensen eerder uit te nodigen op een bericht te posten omdat de kans dat je een reactie krijgt groter is. Dit zou je kunnen doen door op de openingspagina de recente geposte berichten of actieve onderwerpen te tonen. Dit dus zonder eerst op 'actieve onderwerpen' te hoeven klikken.

Wat wil je in vredesnaam aantonen met deze SCHIJN oplossing?, wat is hiervan de meerwaarde? Het forum actiever laten lijken? Het lijkt dus actiever, lijkt???
Maar dat is het dus niet als het alleen maar zo LIJKT.
De enige manier om dit forum ECHT actiever te laten worden is de opheffing van de FB pagina. De vleeseter liefhebber zal hier dan terugkeren.
Maar jullie beheerders hebben het lef niet om toe te geven dat dit zo is. Het zou jullie gezichtsverlies kunnen opleveren. Nou, dat gezichtsverlies is er nu al.
Ken je de uitdrukking "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald?"
Heb de moed om daar naar te kijken.
Als jullie dit zouden doen, heb ik diep respect.

De voorbeelden van deze schijnoplossing die je noemt, zijn Engelstalige forums. Alsof men hier op Engelstalige sites zit te wachten. Bovendien laat het tweede voorbeeld niet zien wat je nu bedoelt. Als je deze sites gebruikt om indruk te willen maken, dan moet ik smadelijk lachen.
Kom met iets beters aan svp.

Tot slot:

Persoonlijk meen ik dat de informatie erg versnippert is

Versnipperd moet met een "d", het is versnipperde informatie

Als jij informatie over de verschillende vleeseters, zoals ze hier per plant zijn terug te vinden, "versnipperd" noemt/vindt, dan houd alles op.
Maar hoe noem je dan de berichtgeving op Facebook, waar je zo maar een vraag kan stellen, waar dan een reactie op komt, en vervolgens een totaal andere vraag over een totaal andere plant. En het gevolg is dat je hele pagina's op FB naar beneden moet scrollen om mogelijk nog iets terug te kunnen vinden. Bovendien kun je daar niet zien of je vraag al door een ander is gesteld. Chaos dus.
Is deze chaos op Facebook dan zoveel meer aan te bevelen?

Ik ben benieuwd naar ECHTE argumenten.
Laatst bijgewerkt door zoef op 29 jun 2018, 23:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Vr. groet,
Folkert
zoef

Berichtdoor starsfighter » 29 jun 2018, 22:32

:whistle:
Mvg,
Ewoud

Growlist
starsfighter

Berichtdoor dikkop » 30 jun 2018, 15:36

Folkert is wat polemisch, maar hij heeft wel volledig gelijk. De enige reden waarom het hier moeilijk is om foto's te uploaden is omdat er al negen jaar geen update meer is geïnstalleerd. Ja, volgens mij bestond Facebook nog maar amper in deze streken toen hier de laatste update werd geïnstalleerd.

Het idee dat informatie op dit of eender welk ander forum 'versnipperd' zou zijn - zeker in vergelijking met Facebook, waar nul komma nul orde is - is ronduit belachelijk.
dikkop

Berichtdoor zoef » 30 jun 2018, 17:30

Ja, Dikkop, je hebt gelijk, ik ben op dit moment strijdlustig en dat komt omdat een prachtig forum zoals dit naar de verdoemenis dreigt te gaan en dat er van het beheer hier geen enkele zinnige reactie op komt.
Doodzwijgen is natuurlijk een beproefd middel om te ontmoedigen en dan hopen dat wij de moed opgeven.
Dan hebben die beheerders hun zin.
Maar dit zal alleen maar verliezers opleveren. Want ook de FB pagina zal op den duur niet meer bevallen vanwege de ondoorzichtigheid die alleen maar groter en groter zal worden.
En dan?.......

Er is een oplossing om dit forum weer up-to-date te krijgen en dat is dat iemand van het beheer zich aanmeldt bij dit forum.
Je krijgt daar alle ondersteuning die je nodig hebt en ze zijn zeer geduldig bij hun uitleg of hulp.
Ik praat uit ondervinding, want ik ben daar zelf uitvoerig geholpen in de tijd dat ik een forum begon en van toeten noch blazen wist wat forums betrof.

Maar goed, ook dit zal wel weer worden doodgezwegen. :mrgreen:
Vr. groet,
Folkert
zoef

Berichtdoor edwinlaan » 03 jul 2018, 18:47

Ben het eens met Folkert.
Facebook is wat dat betreft een waardeloos medium.
Was eerst ook "lid" van de facebookpagina "vleesetende planten" maar ben
daar mee gestopt. Wat een gezeur en niets van goede informatie te vinden.
Kom op mensen, blaas dit forum nieuw leven in
viridis digitos opus
edwinlaan

Berichtdoor Annewil » 04 jul 2018, 20:28

Zo zo wat een consternatie op een stil forum, En ja stil is het hier doorgaans. Toen ik net als vleesetende planten liefhebber echt meer wou weten ben ik hier lid geworden, ik ben namelijk nog van de vaste forum tijd dus weet forums zijn bron van informatie en ben gaan lezen en lezen en snuffelen. En toen dacht ik goh laat ik me voorstellen want dat is ook een van de oude forum dingen eerst voorstellen en dan kan je los. Nou wauw wat een reacties. Maar goed oke dacht ik kom met leuke foto reportage van mijn vleesetende planten en het gehele scheuren verplanten en herplanten gebeuren. Iets waar ik zeer trots op was. En weer zo zo wat een reactie en enthousiasme. Nu scheelt het ik zit niet op een forum voor mijn eigen ego maar voor informatie maar het zeer beperkte reageren gaf me al wel een niet zo welkom gevoel. Maar ja informatie vond ik, helaas veel topics waren verouderd/ niet meer geupdate met recente info of niet meer compleet door ontbreken van foto's. Dit aangekaart hier op forum en ja na wat tijd is dit opgepikt en een poging gedaan dit op te schonen maar boel bleef verder stil. Nu had/heb ik ook fb en me daar op verschillende groepen lid gemaakt. En sommige groepen klikt en sommige niet. Maar ook de fb groep Carnivora blijft helaas, jammer genoeg ook op fb erg rustig/stilletjes niet erg actief , de belgiesche groep drosera en vleesetenden planten groep zijn wel actief en levendig. En daar bevind ik me nu dus. En ja nadeel van fb is het gaat zo snel, informatie is zo weer verdwenen en lastig terug te vinden. maar juist door de snelheid spreekt het mensen aan. Je kan snel je trots ff tonen en je krijgt respons, je kan snel je vraag stellen en je krijgt respons. dit tenminste in de actieve fb pagina's want carnivora is daarin op fb ook niet echt levendig te noemen maar met alles wat ik deel tav vlees eters probeer ik carnivora altijd mee te delen.
Tijden veranderen communicatie veranderd manier van groepen/hobby clubs/liefhebbers samen verandert. Het is te makkelijk de vinger te wijzen naar FB als boosdoener, want als het vaste forum goed liep was fb juist een aanvulling geweest en geen aanval zoals sommigen nu suggereren. Actief beheer aanwezigheid is wel noodzakelijk van zowel vaste forum als fb om boel levend en draaiend te houden. Fb is van snelle actie maar vaste forum is er voor de documentatie en archivering en naslagwerk dus je moet ze samen zien en niet apart. samen kunnen ze heel sterk zijn mits behouden up to date en beheerd met passie en aanwezigheid. Nu Kijk ik hier vaak even in de zoveel maanden ff om te zien of er nog wat gebeurd is, op fb zit ik elke dag en krijg ik elke dag wel meldingen uit de groepen waar ik lid van ben en meldingen van wens te krijgen.
Annewil

Berichtdoor Wouter Noordeloos » 04 jul 2018, 22:15

Ik denk dat beide mogelijk is. Dus zowel een goed lopende FB pagina als een goed lopend forum.
Voor dat laatste moet er wel een aantal stappen worden ondernomen voordat het forum als vanouds zal gaan draaien. Hiervoor heb je mensen nodig die de schouders eronder willen zetten en die zijn er momenteel niet.

1. Website is niet up-to date, dus er zijn weinig nieuwelingen op dit forum. Er wordt ook nergens reclame voor dit forum gemaakt of links naar het forum.
2. Er zijn heel erg weinig nieuwelingen de laatste jaren. En degenen die enige tijd blijven hangen zijn door de weinige activiteit snel gezien en blijven niet
3. Maar ook de oude leden zijn erg stil
Een simpele oproep om meer actie zal niet genoeg zijn. Zolang dit forum stil is verwacht ik geen veranderingen in het huidig beeld.

Toch heb ik er nog wel vertrouwen in en ben bereid mee te denken + te werken om de boel weer uit het slob te trekken

Take care,

Wouter
Wouter Noordeloos

Berichtdoor Felix » 04 jul 2018, 22:27

Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd over alle negativiteit hier. Carnivora is al een jaar of vijf op zoek naar mensen die de website, het forum en de carnipedia willen aanpassen aan de moderne tijd met een geheel nieuwe look. Iedereen die zich hiervoor wil inzetten is welkom en kan met John en mij om de tafel gaan zitten hoe hij dat voor zich ziet.

De Facebook community is wat ons betreft net zo waardevol als elk ander media. Carnivora zal hier dus ook gewoon gebruik van blijven maken.

Ik vind het prima dat deze discussie hier gevoerd wordt, alleen als je pas na vijf jaar de boel komt opkloten, ben je wat mij betreft te laat. Hou het dus constructief en geef aan wat je zelf zou kunnen doen, ipv de ander op zijn of haar fouten te wijzen.

Felix
Felix

Berichtdoor zoef » 05 jul 2018, 13:24

Ik vind het prima dat deze discussie hier gevoerd wordt, alleen als je pas na vijf jaar de boel komt opkloten, ben je wat mij betreft te laat. Hou het dus constructief en geef aan wat je zelf zou kunnen doen, ipv de ander op zijn of haar fouten te wijzen.

1 Fijn dat jij het goed vindt dat hier een discussie over het voortbestaan van dit forum wordt gevoerd.

2 Wat je bedoelt met "...na 5 jaar de boel komt opkloten", ontgaat me en lijkt me niet een oplossingsgerichte opmerking, ik voel me in ieder geval niet aangesproken, want het was notabene een bestuurslid hier die begon met de opmerking dat het in de lucht houden van dit forum te veel werk zou gaan kosten en dat het "gemakkelijker"was om op FB te reageren. (zie >>>hier<<<, bericht van Marcel)

3 "Hou het constructief", zeg je. Heb jij al een bestuurslid gehoord die de door mij aangeboden mogelijkheden, te vinden in >>>dit bericht<<< en in >>>dit bericht<<<, beide van mijzelf, heeft willen bekijken?
Bijv. door eens te vragen bij de PHPBB ondersteuning (klik hier) wat je nog met dit forum kunt wat updaten betreft.
Is er iemand van jullie dit deze kleine moeite al heeft genomen, of van plan is om dit nog te gaan doen?
Dit soort handreikingen doodzwijgen kan namelijk niet constructief genoemd worden.

4 Om toch wel constructief te kunnen blijven, wil ik een vraag stellen:

Is het bestuurslid van dit forum, voor degene die dit aangaat, bereid om te willen zeggen wie de technische kant van dit forum (forumonderhoud, dus updaten) onder zijn hoede heeft? (ook al doet-ie er op dit moment niks aan)
Als het in mijn mogelijkheden ligt, zou ik misschien mee kunnen denken/doen.

Tot slot, er is nog niemand geweest die zei dat de FB inhoud overzichtelijker was dan zoals dit hier in dit forum is opgezet.
Vr. groet,
Folkert
zoef

Berichtdoor Felix » 05 jul 2018, 17:38

Hallo Folkert,

Fijn dat je je hulp aanbiedt. Als je oprecht geïntresseerd bent in het onderhoud van het forum, kan je mij een bericht sturen.
Dan kunnen we even beter kennismaken en kan ik je ook beter vertellen waarom bepaalde zaken bij Carnivora momenteel zijn zoals ze “zijn”. Kort samengevat vormen John en ik momenteel het bestuur. Met twee man alle activiteiten gaande houden is erg veel gevraagd van twee man en hoewel het online gebeuren zeker prioriteit heeft, staat dit niet bovenaan ons beider takenlijstje. Als ik naar mij zelf kijk, dan vind ik dat de meer dan 250 uur die ik vorig jaar in Carnivora heb gestoken, niet ook nog van mij vraagt dat ik mij ga verdiepen in PHPBB. Van oudsher is hier binnen het bestuur een functie voor die momenteel al een tijdje vaccant is.

Felix
Felix

Berichtdoor zoef » 05 jul 2018, 22:52

Je hebt een PM :)
Vr. groet,
Folkert
zoef

Berichtdoor zoef » 21 jul 2018, 12:45

We zijn ondertussen verder in de tijd.
Helaas moet ik constateren dat het verschil in werk- of reageertempo tussen Felix en mij zodanig groot is, dat er van samenwerking geen sprake kan zijn.
Als ik degene moet zijn die na lang wachten de ander moet herinneren om te reageren op vragen of suggesties van mijn kant, dan voel ik de bui al hangen.
Ik heb me dus teruggetrokken wat het aanbieden van (update) hulp betreft, misschien dat een ander dit stokje wil overnemen.

Ik vond dat iedereen die deze discussie volgde het recht had om mijn besluit te kunnen lezen.
Vr. groet,
Folkert
zoef

Berichtdoor John » 09 aug 2018, 13:44

Ik heb me dus teruggetrokken wat het aanbieden van (update) hulp betreft,

Jammer dat je je aanbod hebt ingetrokken. Mocht je je bedenken, hulp is meer dan welkom om het forum weer actief en actueel te krijgen

John

PS Sorry maar mede door een vakantie reageer ik een beetje (erg) laat
John

Vorige

Keer terug naar Open Forum