Muzieksmaak

Voor alle overige zaken.

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Rick Boerboom

Re: Muzieksmaak

Bericht door Rick Boerboom » 11 dec 2013, 11:20

Alter Bridge, gave band!

Dream Theater heb ik nu 3X live gezien. Nieuwe album van hun heb ik nog niet in bezit. Wil eerst eens wat meer luisteren voordat ik hem koop. A dramatic turn of events vond ik niet zo geweldig.

Marco

Bericht door Marco » 11 dec 2013, 12:01

Rick Boerboom schreef:Alter Bridge, gave band!

Dream Theater heb ik nu 3X live gezien. Nieuwe album van hun heb ik nog niet in bezit. Wil eerst eens wat meer luisteren voordat ik hem koop. A dramatic turn of events vond ik niet zo geweldig.
Dream Theater heb ik - schatting - ca 8 keer live gezien nu.. Was beetje uitgekeken op hun laatste albums tot Dramatic Turn Of Events. Voor mij teveel blijven hangen in technisch gepiel op de vierkante cm vaak ten koste van de song en songstructuur. DTOE is voor mij album waar liedje weer wat meer centraal staat, maar kent inderdaad niet echt sterke nummers. Deze mening wordt ook gedeeld door velen over het nieuwe album. Maarrrrrrr, ik vind het wel een "groeischijfje", x keer luisteren smaakt dan toch naar meer. Heb hem in ieder geval vaker gedraaid dan DTOE.

Rick Boerboom

Bericht door Rick Boerboom » 11 dec 2013, 12:53

Ik deel jouw mening wel over het technische gepingel, met name wat betreft de albums van de laatste jaren. De solo's worden me dan ook een beetje teveel. Wordt soms een beetje een show-off. Wat albums als I&W, Awake en Metropolis pt. 2: SFAM zo goed maken voor mij is dat zowat alle songs sterk zijn en een goede mix is gevonden tussen technische solo's en mooie songs. Ook in die albums zitten natuurlijk lange instrumentale secties, maar ik kan dat beter waarderen als op bijvoorbeeld sommige nummers op BC&SL, Octavarium en Systematic Chaos. Al vind ik The Count Of Tuscany wel één van de allermooiste DT-songs!!! Samen met Best Of Times springt die er voor mij persoonlijk ook uit op BC&SL.

Ik blijf voorlopig maar even de nummers van het nieuwe album op Youtube luisteren en kijken of ze op mij ook groeien. Dan zal ik zeker wel het album aanschaffen!

Ken je overigens de band Ne Obliviscaris?

Ook progressive metal, maar dan een heel stuk extremer. Ik weet niet of je dat ligt natuurlijk....
Bij vlagen kun je er wat Opeth in herkennen, maar het is absoluut geen Opeth-kloon. Er zit veel meer in hun muziek. Hun album uit 2012 (Portal of I) vind ik echt geweldig! Eén van de beste extreme metal albums van de laatste jaren. Nummers hebben ook heel wat luisterbeurten nodig om je echt te raken, maar dan heb je wel wat! Echt bruut!

Marco

Bericht door Marco » 11 dec 2013, 20:30

Rick Boerboom schreef:Ik deel jouw mening wel over het technische gepingel, met name wat betreft de albums van de laatste jaren. De solo's worden me dan ook een beetje teveel. Wordt soms een beetje een show-off. Wat albums als I&W, Awake en Metropolis pt. 2: SFAM zo goed maken voor mij is dat zowat alle songs sterk zijn en een goede mix is gevonden tussen technische solo's en mooie songs. Ook in die albums zitten natuurlijk lange instrumentale secties, maar ik kan dat beter waarderen als op bijvoorbeeld sommige nummers op BC&SL, Octavarium en Systematic Chaos. Al vind ik The Count Of Tuscany wel één van de allermooiste DT-songs!!! Samen met Best Of Times springt die er voor mij persoonlijk ook uit op BC&SL.

Ik blijf voorlopig maar even de nummers van het nieuwe album op Youtube luisteren en kijken of ze op mij ook groeien. Dan zal ik zeker wel het album aanschaffen!

Ken je overigens de band Ne Obliviscaris?

Ook progressive metal, maar dan een heel stuk extremer. Ik weet niet of je dat ligt natuurlijk....
Bij vlagen kun je er wat Opeth in herkennen, maar het is absoluut geen Opeth-kloon. Er zit veel meer in hun muziek. Hun album uit 2012 (Portal of I) vind ik echt geweldig! Eén van de beste extreme metal albums van de laatste jaren. Nummers hebben ook heel wat luisterbeurten nodig om je echt te raken, maar dan heb je wel wat! Echt bruut!
Deel je mening helemaal. Overigens vind ik Falling Into Infinity ook geen verkeerd album! Rekening ik wel tot het rijtje met I&W, Awake en Metropolis pt2.
Ik zal Ne Obliviscaris eens checken. Wanneer je met bruut en extreem grunts ( a la death metal) en screams ( a la black metal) bedoelt, weet ik niet of ik het leuk ga vinden. Die fase heb ik 10 jr geleden gehad :D

Plaats reactie