water? water!

Voor alle overige zaken.

Moderator: Bestuur

water? water!

Berichtdoor C.Steijger » 30 apr 2014, 20:57

Ja ja....

In het oosten van het land valt de regen met bakken uit de hemel, in andere gebieden is in heel 2014 nog geen serieuze regenbui gevallen. Tel daarbij op een lekkende tank deze winter en hop... je water is op:(

Aangezien er nu zelfs geen regenbui meer aangekondigd is, heb ik geen andere keuze dan een De-ionisatie systeempje aan te schaffen.

Nu is mijn vraag... is zo'n soort systeem sterk genoeg om te gebruiken voor het zuiveren van slootwater in plaats van kraanwater? daar heb ik namelijk weer genoeg van... Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit regelmatig doet?

Groet,
Chrass
Afbeelding
C.Steijger

Re: water? water!

Berichtdoor marcel » 01 mei 2014, 09:04

zo'n systeem is traag dus kan het wel dag en nacht op de bewuste plek blijven staan? Toch geen goedkope opzet.

Verder is water water en het zal het zeker chemisch filteren. Ik denk echter dat het water dat je inneemt zoveel vuiler is (planten zoals kroos, beestjes, etc) dan kraanwater waar het systeem voor gemaakt is dat je een of meer voorfilters voor deze "grote" verontreinigingen zal moeten gebruiken en die regelmatig zal moeten schoonmaken. Ook zouden de chemische filter elementen wel eens korter kunnen meegaan afhankelijk van wat er in je slootwater zit opgelost.
President, ICPS
IUCN-CPSG Communications Officer
Secretary Ark of Life Foundation
marcel

Berichtdoor Killian » 01 mei 2014, 17:08

Graaf een waterput :P
Verkoop vleesetende planten: http://www.vleesetendeplantshop.be
Gratis verzending vanaf €35
!
Killian

Berichtdoor Jon » 01 mei 2014, 23:16

Een tweede tank zetten chrass :P. Wat is de inhoud van je tank?
Jon

Berichtdoor Rene Flierman » 02 mei 2014, 00:00

reverse-osmose, heb net een nieuwe gekocht, ideaal.
De groeten uit Assendorp.
Rene Flierman

Berichtdoor C.Steijger » 02 mei 2014, 07:38

Jon schreef:Een tweede tank zetten chrass :P. Wat is de inhoud van je tank?

1000 liter met op dit moment 900 liter lucht als inhoud:p

De tweede tank moet ik eerst waterdicht krijgen. die is 1200 liter. maar dat kreng blijft lekken...

@killian. Een waterput is niet helemaal een optie.
Afbeelding
C.Steijger

Berichtdoor C.Steijger » 02 mei 2014, 07:46

marcel schreef:zo'n systeem is traag dus kan het wel dag en nacht op de bewuste plek blijven staan? Toch geen goedkope opzet.

Verder is water water en het zal het zeker chemisch filteren. Ik denk echter dat het water dat je inneemt zoveel vuiler is (planten zoals kroos, beestjes, etc) dan kraanwater waar het systeem voor gemaakt is dat je een of meer voorfilters voor deze "grote" verontreinigingen zal moeten gebruiken en die regelmatig zal moeten schoonmaken. Ook zouden de chemische filter elementen wel eens korter kunnen meegaan afhankelijk van wat er in je slootwater zit opgelost.

Het was meer een idee om kraanwater te besparen. Maar inderdaad zat ik ook al te denken dat er constant een pomp zal moeten draaien+inderdaad de filters. Dus dat is dan niet echt praktisch dan...

Het reverse osmose gevalletje is inmiddels besteld, dus we gaan wel zien wat het wordt:)
Afbeelding
C.Steijger

Berichtdoor Tijmen » 02 mei 2014, 12:58

chrass schreef:
marcel schreef:zo'n systeem is traag dus kan het wel dag en nacht op de bewuste plek blijven staan? Toch geen goedkope opzet.

Het was meer een idee om kraanwater te besparen. Maar inderdaad zat ik ook al te denken dat er constant een pomp zal moeten draaien+inderdaad de filters. Dus dat is dan niet echt praktisch dan...

Het reverse osmose gevalletje is inmiddels besteld, dus we gaan wel zien wat het wordt:)

ikzelf wil binnenkort ook zo'n apparaat bestellen, laat vooral ff je ervaringen ermee achter op dit topic ;)
Tijmen

Berichtdoor Jon » 02 mei 2014, 21:30

Met enkele regentonnen kan je ook al iets aanvangen. Ik heb sinds dit jaar aan een tweede tank kunnen geraken. Als ik deze ook ga gebruiken, dan beschik ik over 2x 1000L. Daar kan ik al een tijdje mee weg :). Is geen overbodige luxe als je nog een grote tuin hebt.
Jon

Keer terug naar Open Forum