Vleesetende planten database/growlist in Excel

Voor alle overige zaken.

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
SanderFokkes

Vleesetende planten database/growlist in Excel

Bericht door SanderFokkes » 16 jul 2014, 21:02

Omdat ik er al een poosje aan zit te denken wil ik zelf een database/growlist in excel maken.

Zijn er mensen die hiervan gebruik zouden willen maken? (gratis natuurlijk)
Ik weet dat er dergelijke programma's zijn, maar ik wil graag iets wat ik zelf kan aanpassen en bijwerken (zal middels VBA geprogrammeerd worden).

Ook wil ik er een database achtig deel in maken, en dan zit ik te denken aan een databank qua bestrijdingsmiddelen voor verschillende soorten/ongedierte, een "kruissingsbank" en achtergronden over elke soort.

Mochten mensen mee willen werken door middel van commentaar dan kan dat natuurlijk, dan upload ikn wekelijks de bijgewerkte file.

Groeten,
Sander

Edit: File word aangepast wanneer er wijzigingen zijn, commentaar/tips zijn altijd welkom!
Mocht iemand info hebben over Drosera's (per soort) wat betreft de hoogte/temperatuur/luchtvochtigheid waar deze voorkomt en kruissingen graag een berichtje hier of pm :)

updatelog:
v.03: toegevoegd: invoergegevens alle soorten, teller toegevoegd voor toewijzen van "nummers" aan soorten.
v.1 toegevoegd: drosera database, zoekscherm voor drosera, achtergrond drosera
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door SanderFokkes op 23 jul 2014, 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Joy

Re: Vleesetende planten database/growlist in Excel

Bericht door Joy » 16 jul 2014, 21:07

Hey Sander,

Lijkt me wel een tof idee om een database iets te maken.

Ik hanteer momenteel ook een excel bestandje met mijn kweeklijst hierin verwerkt (ik zou mijn kweeklijst op het forum eens dringend moeten aanpassen :D)
Soort, locatie, van wie gekocht, wanneer gekocht, etc

Grtz,
Joy

SanderFokkes

Re: Vleesetende planten database/growlist in Excel

Bericht door SanderFokkes » 16 jul 2014, 21:39

Hey Joy,
Ik doe dit zelf ook, maar deze growlist zal iets uitgebreider zijn (in later stadium) met oa bloeitijden (idee hierachter is, bloeit een plant, kan je openingstijd van de bloem zien, of die zelfbestuivend is, welke kruisingen mogelijk zijn) en locaties (plaatsen, hoogten, aantallen in het wild etc etc)

Ik ben van oorsprong biologisch/chemisch analist, maar ben nu op het werk bezig met access databases programmeren (hele uitdaging) en omdat ik volgende week en de week daarop vakantie heb kan ik ook aan mijn eigen project tijd besteden (zit deels overlap in vba en SQL)

Het zal een heel werkje zijn, maar uiteindelijk heb ik er vertrouwen in :)

Heb de file bijgevoegd, dit is wat ik vanavond in elkaar heb geflanst. :mrgreen:

Plaats reactie