Wie wil mee op expeditie?

Hier zullen de nodige mededelingen worden gedaan door het bestuur

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
marcel

Wie wil mee op expeditie?

Bericht door marcel » 24 mar 2013, 11:56

Even een aankondiging namens Stewart.
Drie bijzondere mooie tochten, dus als je de gelegenheid hebt zou ik het zeker doen. Het mooie is natuurlijk dat als je mee gaat jij niet alleen hele mooie planten gaat zien, maar dat er ook geld opgehaald gaat worden voor natuurbescherming in de vorm van Ark of Life.

Dear Forum Members,

As many of you know Stewart McPherson has already organised several expeditions to see great plants in the wild.

Now again he has organised three Nepenthes expeditions to take place in 2013. These trips offer Nepenthes enthusiasts the chance to trek through steaming rainforests to reach remote mountain summits to observe, photograph and experience spectacular Nepenthes plants in the wild.

The expeditions will take place over June, July and December 2013. The objectives of each trip include the following:

Philippines Expedition to explore the spectacular summit of Sibuyan (ascended by a knife edge ridge) to the habitat of N. argentii and N. sibuyanensis, and to Mount Hamiguitan (home to the spectacular N. peltata, N. micramphora and N. hamiguitanensis), a lowland trip to see N. merrilliana, N. truncata and N. bellii, and a climb up Sultan Peak, to see the largest of all Nepenthes of the Philippines; N. palawanensis.

Sulawesi Expedition to see the spectacular N. hamata, N. eymae, N. maxima, N. nigra, N. tentaculata, N. tomoriana, N. glabrata and (hopefully) N. pitopangii, as well as the amazing indigenous Torajan cultures.

New Guinea Expedition to see N treubiana and spectacular ancient petroglyphs by canoe, giant highland Papuan N. ampullaria and N. insignis, huge N. neoguineensis populations, and N. mirabilis. Possibly with an additional add on of visiting the famous Baliem Valley – home to fascinating Papuan tribes and cultures.

If you are interested in joining one of these adventures and would like more information, please email Stewart directly: stewart@mcpherson.net . Attached are a selection of photographs from recent expeditions Stewart organised, so you can see what you would be letting yourself in for.

The expeditions are excellent value, and are organised to raise funds to support the Ark of Life rare Nepenthes collection to further conservation of endangered Nepenthes species.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
IUCN-CPSG Communications Officer
Secretary Ark of Life Foundation

martijn

Re: Wie wil mee op expeditie?

Bericht door martijn » 27 mar 2013, 17:02

Is er ook ergens bekend hoeveel dit gaat kosten? want meegaan is erg leuk alleen de portemonnee zal dit waarschijnlijk niet kunnen betalen...
adios
martijn

marcel

Bericht door marcel » 27 mar 2013, 17:30

Voor de juiste prijzen moet je bij Stewart zijn, maar goedkoop zal het niet zijn. Wel heel bijzonder. :wink:
IUCN-CPSG Communications Officer
Secretary Ark of Life Foundation

walberg
Contacteer:

Bericht door walberg » 27 mar 2013, 19:56

Als jullie nu eens allemaal 100 euro doneren, dan ga ik wel.

Marlon

Bericht door Marlon » 27 mar 2013, 20:23

walberg schreef:Als jullie nu eens allemaal 100 euro doneren, dan ga ik wel.
hahah dat zou iedereen wel willen denk ik :D

Glabosch

Bericht door Glabosch » 27 mar 2013, 20:32

Ik ga wel op expeditie op de Hortus, ik zoek alleen nog een gids!
My fake plants died because I did not pretend to water them...

Kweeklijst
Moerasbak
Paludarium

Heb je nog vragen?
Afbeelding

Rene Flierman

Bericht door Rene Flierman » 27 mar 2013, 23:37

stewart heeft 2 expeditie films als download, je kan ze op zijn site kijken, om je ff lekker te maken.

http://www.redfernnaturalhistory.com/dvds
De groeten uit Assendorp.

Plaats reactie