Ikke nieuw.

Stel jezelf voor aan andere mensen op het forum.

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
kimrain

Ikke nieuw.

Bericht door kimrain » 09 jul 2019, 22:04

Hallo allemaal,

Ik ben Inge Joosse en woon in Oudelande Zeeland.

Ik heb diverse vleeseters gekocht in tuincentra. Bij gebrek aan info op de kaartjes hebben ze het niet langer dan een jaar volgehouden.
Jammer. Toen kwamen we zaadjes tegen op het internet. Dus samen met mijn moeder zaden gekocht.

Bij de action een mooie kweekkas aangeschaft. Turfstrooisel en perliet gemengd op gevoel. Bij veel info stond 50:50. (Maar dat lijkt mij overdreven.)
Zaadjes gekomen dus gezaaid nu is het wachten op de komst van de mini's.

Ik vind lastig want het ene zaad moet in koelkast andere in vriezer. En het andee weer niet. Ik worstel nog met namen

Maar dat komt met de tijd wel goed. Het eerste zaad had zeven tot tien dagen kiemtijd nodig.die zijn voorbij.

Maar komt al goed. (Zijn al de zaadjes zo klein mm werk.)

Haha nu Maar ff stoppen kan nog wel ff kletsen. 😀😀😀 :animals-dogrun:
Grtjs Inge

zoef

Re: Ikke nieuw.

Bericht door zoef » 24 jul 2019, 12:48

Hoi Inge,

Welkom bij deze groep.
Helaas is het hier zeer stil. Facebook is o.a. de schuldige.
Maar hier kun je bijna alle info over bepaalde plantensoorten terug vinden en op Facebook niet.
Hopelijk komt hier wat meer activiteit terug.
Vr. groet,
Folkert

kimrain

Bericht door kimrain » 25 jul 2019, 19:43

Hoi Folkert,

Das nou jammer, grr😡😡😡😡 Facebook

Ik vind dit forum heel fijn zo veel info.

Nou ga zo door ik komaf en toe ff neuzen hoor.

Grtjs Inge

zoef

Bericht door zoef » 25 jul 2019, 20:52

:lol: :lol: haha, zo te zien ben jij ook geen Facebookliefhebber. :lol: :lol:
Dit hier is inderdaad een fijne plek als het gaat om informatie over verschillende vleeseterplanten. Bijna alles is terug te vinden en mocht je toch iets missen, dan kun je hier altijd je vraag kwijt. Bovendien heeft dit forum een zoekfunctie waarmee je kunt zien of je vraag misschien al door iemand anders is gesteld. Kortom, alles is mooi gestructureerd. Daarom vind ik het ook zo jammer dat een liefhebberij als dit hier "dood"gemaakt wordt door Facebook. De uitwerking is dat veel te veel leden hier bijna niet meer reageren of dit forum bezoeken.
Helaas hoor ik daar nu ook bij, want waarom hier nog komen, als er bijna of geheel geen activiteit meer is? Zo zal de gedachtengang van velen zijn en dat is begrijpelijk.
Maar ik kom toch regelmatig een keertje kijken hoor :D
Vr. groet,
Folkert

Chiel

Bericht door Chiel » 28 jul 2019, 18:38

Hoi Inge,

Waar heb je de zaden gekocht? Ik hoop niet bij aliexpress of zo, dan is de kans groot dat je onkruid aan het opkweken bent.
Je schrijft dat het zaad in de vriezer of koelkast moet. Dit is gedeeltelijk goed, het hoeft alleen maar in de koelkast.
Als het zaad in de koelkast ligt moet het wel vochtig gehouden worden. Ook zonder deze behandeling zou het kunnen opkomen, maar niet zoveel als met stratificatie (zo heet dit).
Het is het waard om de potten waar het zaad nog niet in is opgekomen langer dan een jaar te bewaren en continue vochtig te houden. Bij mij komen na een jaar nog steeds plantjes op (Sarracenia's of trompetbekerplant).
Let goed op op schimmel (botrytis) in het kweekkasje.

Succes met het opkweken

groet,
Chiel

Plaats reactie