Ervaringen met Wistuba?

De Zuid Amerikaanse Bekerplant

Moderator: Bestuur

walberg
Contacteer:

Ervaringen met Wistuba?

Bericht door walberg » 27 jul 2010, 20:09

Wie heeft er ervaring met Andreas Wistuba? Niet dat ik zijn zaken in twijfel trek maar wie heeft er wel eens bij hem besteld? hoe ging het met de verzending?

Ik vond dat het nogal lang duurde dus maar voor de 3e keer een mail verstuurd, en ja vandaag kreeg ik een bericht dat het pakket al 2 weken geleden verstuurd is. Ik kreeg nu eindelijk ook het pakketnummer maar daar vond ik op de site van TNT niets over terug, en natuurlijk zijn deze buiten kantooruren niet bereikbaar.

Pakketcode begint met RN zegt dat iemand van jullie iets? Mogelijk dat er nog andere postbedrijven zijn.

maikel

Bericht door maikel » 27 jul 2010, 20:31

Nou.. Ik had ongeveer hetzelfde...

ik kreeg via de mail de 14e het bericht van wistuba dat de plantjes ingepakt waren en klaar om verzonden te worden. van de TNT kreeg ik vrijdag (23e) een briefje in de bus met het bericht dat er die maandag (19e) ervoor een pakje aangeboden was..
4 dagen later krijg ik dus pas te horen dat er iets voor me is, maar wel met het bericht erbij dat ik het de eerst volgende werkdag (maandag erna) pas op kan halen.. werkelijk belachelijk!

ik maandag direct om 13:00 naar het postkantoor gegaan en die vrouw verteld dat ik het een slechte manier van handelen vind maar daar kon ze geen enkele verantwoording voor nemen want er valt geen schuldige aan te wijzen..

maargoed, voordat ik uit m'n slof schoot heb ik thuis eerst m'n pakketje open gemaakt (dat dus al bijna 2 weken dicht zat) en wonder boven wonder mankeerde de nepenthes niets.. er waren 2 blaadjes en 3 bekertjes bruin/gesmet maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit door de verpakking komt. het feit dat ik slechts 1 plant besteld had en er uiteindelijk een plukje met maarliefst 3 plantjes bezorgd werd maakte het verhaal weer een beetje goed..

op wistuba zelf dus niets aan te merken maar de TNT krijgt van mij een koude douche!!

beetje offtopic allemaal maar alvast complimenten voor je site ;) een verrijking voor 't wereldje-der-vleesetende-planten-liefhebbers!!! goed werk!
Afbeelding

Rene Flierman

Bericht door Rene Flierman » 27 jul 2010, 21:06

ik heb dit jaar 14 of 16 dagen gewacht op een paar planten uit duitsland, na verzending dus.
een tijdje terug wat planten naar een forumlid gestuurd, nooit aangekomen.
De groeten uit Assendorp.

walberg
Contacteer:

Bericht door walberg » 27 jul 2010, 22:41

Ik dacht dat het weer iets was dat mij alleen overkwam, ik heb altijd problemen gehad met verzendingen maar ik hoor dat anderen het ook hebben.

2 weken op dit moment, ik vrees dat de heliamphora's dit niet gaan overleven, van de vorige die gewoon uit Nederland kwamen was ook al de helft stuk en dat was maar 7 dagen.

Even een flinke tegenvaller van bijna 250 euro. Is weer een poosje sparen.

Aan de site heb ik al zeker 3 maanden niet meer gewerkt maar zodra ik binnen enkele weken het pakket glas in huis heb zal ik een bouwbeschrijving op de site plaatsten van mijn nieuwe paludarium. Ook het verhaal over licht krijg een vervolg want dat was nog niet af.
Nu nog maar hopen dat ik nog wat Helis erin kan zetten.

maikel

Bericht door maikel » 28 jul 2010, 10:55

ja, om eerlijk te zijn wilde ik geen 18 euro betalen voor een bestelling van 20 euro.. 10 euro vond ik al aardig wat.. ik denk toch dat ik bij een eerstvolgende bestelling van wistuba, liever die 8 euro extra betaal als dat het nog door TNT bezorgd (of juist niet) moet worden...

misschien dat het toch iets te maken heeft met het feit dat dit uit het buitenland komt want de plantjes van Gert zijn er altijd binnen 2 dagen na verzending...
Afbeelding

walberg
Contacteer:

Bericht door walberg » 28 jul 2010, 11:51

Even navraag gedaan in mijn pauze, geen van de postbedrijven in Nederland schijnt het pakketnummer te herkennen, dus nu de bal toch weer naar Wistuba teruggezet. Ik heb overigens altijd strubbelingen met postverzendingen gehad op onze locatie. De post wordt bij ons gedaan door alternatieve bedrijven en daarbij mogen de werknemers zelf hun tijd indelen. Tja daar gaat het tempo niet mee omhoog. Vandaag mooi weer gaat mijn Buurman naar het strand, ik ga morgen wel lopen zegt hij dan.

Reaper

Bericht door Reaper » 28 jul 2010, 11:59

Laatste keer dat ik Tom sprak (ook hier op het forum geregistreerd) had hij ook problemen met wistuba. Paar weken niets van gehoord, niet reageren op mails... toen had ik hem aangeraden iets bij christian klein te bestellen wat prima ging, maar de anuleringsmails van wistuba werden weer eens niet beantwoord, en nog een paar weken later kreeg hij ineens een mail dat de planten verstuurd waren, en gezeik omdat hij ze niet betaald zou hebben terwijl de fout toch echt bij wistuba ligt.
Ik weet niet hoe het afgelopen is met het retourneren van de planten trouwens, daar zou hij zelf meer over moeten vertellen, maar wistuba is organisatorisch echt een zooitje (de planten zijn wel goed, ALS ze aankomen)

walberg
Contacteer:

Bericht door walberg » 28 jul 2010, 23:00

Nou schijnt het pakket weer onderweg naar Duitsland te zijn, pakket zou zijn geweigerd of het adres was onvindbaar. Ik heb speciaal 2 weken vrij genomen, (ik heb ook maar 23 dagen) en ben steeds thuis geweest, niets bezorgd. Zegt Andreas: Weet je wel zeker dat het adres goed is? Ik zou niet weten wat mijn adres is na 10 jaar. Ik kan mij ook voorstellen dat die bezorgers stiekem pakketten openmaken, mobiele telefoons pikken, maar geen Heliamphora's.

Daarbij na 2 weken hoef ik het pakket ook niet meer, deze zijn na 2 weken zeker niet levensvatbaar meer. Ik heb voordat ik bestelde de diverse fora's gepolst en nergens hoorde ik iets negatiefs, maar ik zal niemand deze kweker meer aanraden. Het is jammer dat er verder geen kwekers zijn van Heliamphora. Voor mij zit het er voorlopig niet meer in.
Natuurlijk kan een verzender ook blunderen maar als een leverancier gaat zeggen weet jij je eigen adres wel, dan gaat dit mij toch echt te ver en ben je zelf niet goed bezig.

maikel

Bericht door maikel » 28 jul 2010, 23:14

dat is echt ontzettend zuur zeg.. feit is wel dat de bestelling nooit bij jou geweest is.. mocht hij het retour gekregen hebben, dan is het aan hem om het pakket nogmaals op te sturen (eventueel bezorgdienst verzendkosten laten vergoeden). de inkoop/kweekkosten zijn voor hem altijd lager dan dat jij ervoor betaald hebt dus voor hem is de schade nog te overzien als hij nieuwe planten moet sturen. ik heb alleen geen idee hoe dit soort dingen wettelijk geregeld zijn en of je iemand verantwoordelijk kunt houden.. je hebt het ook niet over een goedkoop shirtje van wehkamp ofzo dus laat het er niet bij zitten!
Afbeelding

Rene Flierman

Bericht door Rene Flierman » 29 jul 2010, 00:36

wistuba komt ook naar leiden, misschien kan hij je bestelling meenemen.
De groeten uit Assendorp.

walberg
Contacteer:

Bericht door walberg » 29 jul 2010, 11:29

renef schreef:wistuba komt ook naar leiden, misschien kan hij je bestelling meenemen.
Dat heb ik zojuist met hem afgesproken.

Beetje raar hoe de post hier mee om gaat, normaal gaat een pakket wat niet bezorgd kan worden naar het dichtsbijzijnde postagentschap, bij ons een drogist, die had dus ook niets ontvangen.

In ieder geval heef hr Wistuba zijn goede wil getoond.

maikel

Bericht door maikel » 29 jul 2010, 12:27

t enige jammere hiervan is dat je waarschijnlijk geen 2e keer een dergelijk grote bestelling zal doen (ik zou het risico niet nogmaals nemen iig).. t blijft toch altijd een tricky gebeuren hoor, plantjes en post..

maargoed, 't is toch maar mooi opgelost zo :) Hoop dat je mooie plantjes ontvangt!
Afbeelding

walberg
Contacteer:

Bericht door walberg » 29 jul 2010, 17:38

Nee die post optie daar moet ik het dan nog eens over hem hebben, maar dat zie ik later dan wel weer. Ik heb gegrepen dat hij beter TNT kan gebruiken, daarbij kan je de boel verzekeren.

daanopd

Bericht door daanopd » 30 jul 2010, 10:05

Ik vroeg me af. Wanneer je zo'n order met paypal of creditkaart betaald kun je dat niet daar claimen? Ik koop alleen plantjes op deze manier.

Heb zelf een positieve ervaring met wistuba.

daan

walberg
Contacteer:

Bericht door walberg » 30 jul 2010, 11:14

daanopd schreef:Ik vroeg me af. Wanneer je zo'n order met paypal of creditkaart betaald kun je dat niet daar claimen? Ik koop alleen plantjes op deze manier.

Heb zelf een positieve ervaring met wistuba.

daan
Ik heb ook paypal, dat zou ook mijn laatste optie geweest zijn als er echt geen oplossing was geweest. Het ging in dit geval ook om ruim 200 euro.

Gesloten