Vijver/moeras met Utricularia en/of Aldrovanda

Het Blaasjeskruid

Moderator: Bestuur

Yorick Vermeulen
Contacteer:

Bericht door Yorick Vermeulen » 21 apr 2005, 07:46

Hoi Ries,

Ik ben het nog nooit in de winkel tegen gekomen, ik denk dat je gewoon moet hopen dat er net sporen zijn achter gebleven in de turf die je hebt. Tussen de sarracenia's komt ook altijd heide, varentjes, veenmos op na enige tijd.
Er worden trouwens relatief weinig veenplanten gecultiveerd op grote schaal. Op het rotsplantenweekend hadden ze wel lavendelhei in roze en witte variant. Veenmos vermeerderd door sporen.

Groet,

Yorick.
Sometimes plants will get out of hand!

Groet,

Yorick.

Pieter P

Bericht door Pieter P » 21 apr 2005, 13:14

Hoi Ries,
ja, zo kan het inderdaad ook. Ik zal van de zomer eens kijken of het ook op de manier kan zoals ik in gedachten heb.
-------------------------

Groet, Pieter

Ries van Ool
Contacteer:

Bericht door Ries van Ool » 24 jul 2005, 10:50

Het moeras in inmiddels flink aangegroeid! Ook de Utricularia's (U. gibba en U. inflata) die erin staan groeien als onkruid!

Hier zijn foto's ervan, vergelijk deze maar eens met de eerder geposte foto's hiervan :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Ries

Mijn

Bericht door Mijn » 28 aug 2008, 10:04

Hoi Ries,

ik zit te denken om in mn moeras bak ook een vijver deeltje te maken. ik heb dit topic helemaal gelezen, maar je foto's doen het niet. zie alleen hokjes met kruisjes. zou je ze misschien weer willen posten? zou graag zien hoe je het hebt gedaan.
zijn turf blokken bij tuincentra te koop? mijn 90 liter bak is wel zo groot dat ik denk dat turf blokken een goede bodem is met daarboven op een turf/spaghnum/zand mengsel, en wil natuurlijk niet dat mn vijvertje gaat zakken.
waar heb jij je utricularia vandaan?

gr Mijn

Plaats reactie