Utricularia livida kwijnt weg

Het Blaasjeskruid

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Maartenmaarten

Utricularia livida kwijnt weg

Bericht door Maartenmaarten » 12 jan 2013, 12:33

Ik heb een soort minimoerasje voor binnen gemaakt met Utricularias en Droseras. Met kerstmis heb ik het moerasje tussen het grote raam in de woonkamer en de kerstboom geplaatst. Omdat de boom er niet aan kon heb ik er niet veel aandacht aan gegeven. Nu de boom opgeruimd is blijkt dat U. livida deze periode helemaal niet goed doorgekomen is. Omdat de zon zo laag staat is er geen rechtstreeks licht op de planten geweest, bovendien is het een heel sombere periode geweest. Ik vermoed dat het door een gebrek aan zonlicht komt, maar misschien dat iemand me er wel wat meer uitsluitsel over kan geven?
De sandersoni en de twee drosera's (capensis) doen het beter, maar de kat heeft er wel aangezeten. Die snapt het concept vleesetende plant nog niet helemaal. :roll:

Afbeelding

C.Steijger
Contacteer:

Re: Utricularia livida kwijnt weg

Bericht door C.Steijger » 12 jan 2013, 13:08

As ik die zwakke capensis zie..

Inderdaad VEEL te weinig licht...
Afbeelding

Glabosch

Re: Utricularia livida kwijnt weg

Bericht door Glabosch » 30 jan 2013, 20:40

Ik heb een schaal met U.Alpine, U.sandersonii en U.blancheti.. Die zagen er een paar maanden geleden ook zo uit. Op dit moment is er niks meer van over, met uitzondering op 2 groene Alpine blaadjes.. :(

Misschien kan jij de boel nog redden, maar dan zou ik snel gaan bijverlichten!
Ook zie ik veel bladafval van andere planten?!

En een kerstboom is een naaldboom, en sommige naaldbomen staan er om bekend dat neervallende naalden de grond onder de boom vergiftigen om alle vegetatie te weren zodat de boom alle voedingstoffen voor zichzelf kan houden!
My fake plants died because I did not pretend to water them...

Kweeklijst
Moerasbak
Paludarium

Heb je nog vragen?
Afbeelding

Plaats reactie