Hoi even voorstellen mijn naam is Chris en ben net gestart met de hobby. Heb net mijn eerst moeras bak gemaakt den dat ik nog wel met wat vraagje kom op dit forum
Chris
Moderator: Bestuur
Het klopt dat een Dionaea ook binnenshuis kan overwinteren in een koele ruimte, maar dat kan een Sarracenia of Darlingtonia even goed (en Drosera uit gematigde klimaten eigenlijk ook, maar die produceren zodanig veel zaad en groeien zodanig snel dat het eigenlijk niet uitmaakt of de planten overleven of niet). Waar de Dionaea groeien in Amerika is het klimaat ongeveer hetzelfde als in onze streken, dus ze ondervinden normaal gezien geen last van een overwintering - zolang hun wortels niet bevriezen, uiteraard. Een buitenplant hoort ook in de winter buiten.zoef schreef: ↑19 aug 2019, 10:21Van de Dionaea muscipula (Venus vliegenval) heb ik wel eens ergens gelezen dat die onder een dot Sphagnum de winter door kon komen buiten, maar daar zou ik niet op vertrouwen. Deze plant kun je op de vensterbank in een koele kamer overwinteren. Dus vorstvrij en geen verwarming aanzetten.