nieuw moeras gemaakt

Moderator: Bestuur

lily-anne

nieuw moeras gemaakt

Bericht door lily-anne » 22 sep 2010, 17:45

Ik heb een nieuwe moerasbak gemaakt in de vijver -
het lukt me blijkbaar niet om de foto hier geplaatst te krijgen - een eindje verder in het topic is ze gelukkig wel geplaatst door iemand anders
Ik probeer nog wel eens op een andere keer
groetjes
Lily-Anne
Laatst gewijzigd door lily-anne op 23 sep 2010, 20:23, 5 keer totaal gewijzigd.

starsfighter

Bericht door starsfighter » 22 sep 2010, 18:26

foto werkt niet, kijk naar eerste [img]
Mvg,
Ewoud

Growlist

maikel

Bericht door maikel » 22 sep 2010, 18:41

mooi gedaan met die stronk.. hou ons op de hoogte ;) altijd leuk om te zien hoe het zich verder ontwikkelt!
Afbeelding

lily-anne

Bericht door lily-anne » 23 sep 2010, 07:26

Hoi,
Ik heb het proberen verbeteren met het juiste haakje, maar het help niet - ik kan het zelf ook niet openen hier!
Maikel, hoe kan jij dan de foto openen ?
Hoe kan ik de foto rechtstreeks zichtbaar maken op het forum ?
groetjes
Lily-Anne

Rene Flierman

Bericht door Rene Flierman » 23 sep 2010, 08:30

denk dat maikel heeft gezocht op fotoalbum.seniorennet.be.
heb ik net gekeken en niet doorgezocht naar de foto's, zoveel fotoalbums en
categorieën.
voor mij werkt photobucket prima.
De groeten uit Assendorp.

Reaper

Bericht door Reaper » 23 sep 2010, 08:40

Er zit een knop bij het plaatsen van je reply: Img. Klik daarop, plaats de link van je foto, en klik er nogmaals op.

Rick Boerboom

Bericht door Rick Boerboom » 23 sep 2010, 08:52

Als je de eerste link uit Lily-Anne's bericht kopiert naar je adresbalk krijg je de foto wel in beeld.

Leuk moerasje! Doordat het aansluit op je vijver krijgt het geheel gelijk al een natuurlijke uitstraling.

Lennart

Bericht door Lennart » 23 sep 2010, 10:44

Ja, ziet er goed uit zeg. Vijver lijkt ook mooi helder te zijn. Goed voorbeeld van het gebruik van een stronk ook 8) Inspirerend. Ik heb ook weleens een bak geprobeerd in mijn vijver(tje), maar die heeft de winter uiteindelijk niet overleefd. Misschien toch een te hoog waterpeil?

maikel

Bericht door maikel » 23 sep 2010, 13:49

ik heb de link die tussen de haakjes met IMG staat gekopieerd en in de url balk gekopieerd ;) zo krijg je gewoon een afbeelding te zien.. wel ietwat omslachtig natuurlijk maar ik was wel benieuwd :) vandaar!
Afbeelding

*Emiel

Bericht door *Emiel » 23 sep 2010, 16:08

Het probleem is dat de link die je hebt gebruikt verwijst naar een zgn. dynamische site (dat werkt niet).
Je moet ervoor zorgen dat je een directe link naar de afbeelding hebt, die eindigd op bijv. .jpg .bmp .png etc. In dit geval is dit .jpg.
Ik zou voor het uploaden van foto's een andere site gebruiken bijv. http://imageshack.us/ of http://tinypic.com/.
Deze site's geven je gelijk de goede link naar je foto's. :D
Ik ben zo vrij geweest om je moeras foto even te uploaden, zodat iedereen deze vast kan zien :wink: :

Afbeelding

p.s. Als je de foto in de eerste post wilt zetten, kopieer deze link dan even tussen de [ img][/img ] :
http://img832.imageshack.us/img832/9674 ... lyanne.jpg
Gr. Emiel

Reaper

Bericht door Reaper » 23 sep 2010, 16:19

ik vraag me wel af... komt dat water van de vijver in je moeras, of is alles strikt gescheiden? vleeseters kunnen namelijk heel slecht tegen dat voedselrijke vijverwater.

lily-anne

Bericht door lily-anne » 23 sep 2010, 19:54

Emiel,
Bedankt om de foto zichtbaar te maken voor iedereen
Ik zal eens proberen om ze bovenaan dan ook te plaatsen als ik wat meer tijd heb .
Ik heb in de kuip op een 8 tal cm van de bovenrand gaten gemaakt met een hete schroevendraaier (ongeveer 8) allemaal op dezelfde hoogte en heb voor die gaten 2 roosters geplaatst die ik van een vierkant vijvermandje heb gemaakt .Die roosters is om het uitspoelen van de grond wat tegen te houden .Ik heb dan gezorgd dat de kuip zo hoog staat , dat het waterniveau tot op max 1cm onder die gaten komt , zodat er wel water uit de kuip in de vijver kan lopen maar geen vijverwater in het moeras .Het waterniveau in de vijver is constant ,omdat het de bovenste vijver is van 2 in elkaar overlopende vijvers .Ik zal dus af en toe het waterniveau moeten aanvullen als het een droge periode is .Hopelijk zal het mos vlug groeien , zodat dit het verdampen ook wat zal tegen houden.
Ik heb van heel de aanleg een reeks foto's gemaakt , als er iemand die voor mij zou willen plaatsen , dan zou ik ze naar die persoon kunnen zenden via mail - dat zal sneller gaan , want eer ik het uitgezocht heb om ze zelf te plaatsen , kan dat nog een tijdje duren
groetjes
Lily-Anne
Laatst gewijzigd door lily-anne op 23 sep 2010, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Rene Flierman

Bericht door Rene Flierman » 23 sep 2010, 20:11

leuk moeras
De groeten uit Assendorp.

Lennart

Bericht door Lennart » 24 sep 2010, 11:58

Ah, nu weet ik gelijk waarom mijn Sarracenia's dus geen succes waren. Beetje jammer dat het tuincentrum die gewoon als vijverplant verkoopt. Vraag me trouwens af of ze daar niet gewoon kraanwater krijgen...

Wat is de precieze naam van die kleine Sarracenia linksonder?

maikel

Bericht door maikel » 24 sep 2010, 21:30

waarschijnlijk een s. purpurea ssp. venosa (deze verkopen ze vaak op de kamerplantenafdeling)

de ssp. purpurea zie je ook regelmatig maar volgens mij word de venosa toch wat vaker aangeboden omdat dit soort die typische dikke buikjes vormt. je kunt het zien aan de buitenkant van de beker. als deze helemaal bedekt is met kleine haartjes is het een venosa. is deze kan glad, dan is het een purpurea (weet ik zelf ook sinds kort).
Afbeelding

Plaats reactie