Planten Waneer in moeras?

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Madball

Planten Waneer in moeras?

Bericht door Madball » 10 okt 2011, 20:57

Hey Mensen,

Ik had nog een klein vraagje dankzij mn ouders en de verbouwing van de tuin een beetje heb ik een aantal foto's laten zien van een mooi mini-moerasje hier op het forum en vinden ze het een leuk idee om ook een in de tuin te hebben, Nu heb ik alle Faq's enzo doorgelezen maar waneer is het nou het beste om de planten erin te zetten welke tijd van het jaar? Het gaat nu nog om Sar en Dionaea, Ook laat ik eerst even de grond goed staan natuurlijk voor de planten erin gaan een paar weken :) ( Is het verstandig om de plant zo uit de pot te halen en met de grond die erom zit in het moeras te steken? of de grond eraf "kloppen" en op die manier erin zetten? )

Het zijn 2 kleine vraagjes maar jullie zouden me er veel mee kunnen helpen :)

Grtz! Rick~

Rene Flierman

Re: Planten Waneer in moeras?

Bericht door Rene Flierman » 10 okt 2011, 23:03

ik denk dat je tot het voorjaar moet wachten, de grond verwijderen en dan plaatsen.
als je de meeste grond eraf hebt dan zou je de wortels een tijdje in een bak met regenwater kunen leggen, dan gaat er nog meer van het oude grondmengsel eraf.
als je ze nu in de bak zet krijgen ze een tik mee van het verplanten en de kou.
De groeten uit Assendorp.

Madball

Re: Planten Waneer in moeras?

Bericht door Madball » 11 okt 2011, 00:05

Ok bedankt voor het duidelijke en snelle antwoord, dit dacht ik al wel maar wilde ik even zeker weten blijven ze nu lekker in de pot staan :)

Plaats reactie