Overwinteren

Moderator: Bestuur

tom111

Bericht door tom111 » 06 okt 2008, 10:27

hm, en de andere soorten, moet ik die dan in een andere pot stoppen? of kan ik ze op een koele plek binnen zetten met spagnummos en alles en dan af en toe wat water geven zodat ze min of meer vochtig blijven?

Jeroen
Contacteer:

Re: Overwinteren

Bericht door Jeroen » 12 apr 2011, 19:59

Even een algemene vraag, waarop ik het antwoord hier op het forum niet heb kunnen vinden: tot welke periode duurt de winterslaap (bij de vleeseters).

Groet,
Jeroen

thamishan

Bericht door thamishan » 12 apr 2011, 20:25

nu met het verstoorde ritme van de natuur zal het bij het stijgen van de temperatuur snel gaan groeien, zodra er bijna geen vorst meer is komen de plantjes weer op. dat zal rond, februarie, maart, april zijn.
Uw globale dominator- ik bedoel globale moderator :D

wouter Noordeloos

Bericht door wouter Noordeloos » 14 apr 2011, 20:03

Hoi Jeroen,

Het is een combinatie van temperatuur, lichtintensiteit en vocht. als deze 3 positief uitvallen dan gaat de groei en bloei vol gas. Doordat maart erg droog was en eigenlijk nog steeds vrij droog is zullen we onze planten die buiten staan veel moeten bijgieten. Ook de temperatuur valt tegen want er is meerdere malen nog vorst geweest deze week waardoor veel planten de rem erop gooien. Uiteraard krijgen we later mooi weer en geen nachtvorst meer.

Er is dus niet echt een vast moment aan te geven wanneer de planten gaan groeien. Dat hangt van bovenstaande factoren af.

Take care,

Wouter

Plaats reactie