winter

Moderator: Bestuur

Gesloten
stardust7893

winter

Bericht door stardust7893 » 29 sep 2009, 11:51

Ik heb meerdere vragen over de verzorging van de planten in de winter:

In mijn tuin heb ik van het voorjaar een mini-moeras aangelegd. Een pot van 50 cm diep, ingegraven. In de zomer heb ik het waterpeil op max. 10 cm onder het grondoppervlak gehouden. Op dit forum heb ik ergens gelezen dat de planten in de winter minder water moeten hebben. Kan iemand mij vertellen hoe laag het waterpeil in de winter moet zijn? Tussen de planten heb ik spagnum, moet ik tegen de vorst nog andere materiaal gebruiken om de planten te beschermen?

Binnenshuis heb ik sinds kort een Nephentes Alata, moet deze ook in een winterrust/ koelere ruimte. Hij hangt nu gewoon in de woonkamer. Verder heb ik gelezen dat die in de winter gesnoeit moet worden, wanneer is het de beste tijd om dit te doen?

Verder heb ik in de woonkamer een Dionea, wanneer moet deze naar een koelere ruimte voor zijn winterrust?

Reaper

Bericht door Reaper » 29 sep 2009, 12:00

deze vragen heb je HIER al gesteld, en daar heb ik er al antwoord op gegeven. 2 maal hetzelfde vragen is wat overbodig.

stardust7893

Bericht door stardust7893 » 29 sep 2009, 12:19

Reaper schreef:deze vragen heb je HIER al gesteld, en daar heb ik er al antwoord op gegeven. 2 maal hetzelfde vragen is wat overbodig.
Sorry hoor!
Zag dat ik mijn vraag bij het forum Dinaea had gezet en vind het beter passen onder verzorging algemeen. Kon er niet achter komen hoe ik het moest wissen!

Reaper

Bericht door Reaper » 29 sep 2009, 12:25

maakt niet uit hoor... een moderator zal straks waarschijnlijk wel bepalen welke er verder moet en welke gesloten gaat worden :)

MDvW

Bericht door MDvW » 29 sep 2009, 23:12

Aangezien hij inderdaad dubbel staat wordt deze gesloten. Omdat er in het andere topic al antwoord is gegeven.
Tevens zal het andere topic worden verplaatst naar verzorging algemeen omdat ik begrepen heb dat het niet alleen over Dionaea gaat.

Gesloten