Verschil in planten.

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Michel

Verschil in planten.

Bericht door Michel » 10 aug 2011, 16:54

Wie kan mij helpen met dit raadsel. Ik dacht altijd dat carnivoren het goed doen bij veel licht en dan ook rood (kunnen) kleuren.
Ik heb zaailingen van D. capensis en D. Aliciae. Deze heb ik in verschillende bekertjes gezaaid. Allemaal op de zelfde dag,
allemaal op de zelfde ondergrond en op de zelfde manier vochtig gehouden.
De meeste bekers heb ik boven onder een dakraam staan (dakraam van zo'n 3/4 M2). Een paar bekertjes heb ik beneden in een serre (nederlandse serre dus gewoon aan het huis vast) gezet. Deze serre heeft een volledig glazen voorwand zo'n 6M lang en een volledig glazen dak zo'n 4M diep. Beide locatie's bevinden zich aan dezelfde zijde van het huis. In mijn beleving zouden de planten in de serre dus roder kleuren en meer groei vertonen.
Na een paar maanden valt het mij op dat de bekertjes die in de serre staan groene drosera's bevatten. De bekertjes onder het dakraam bevatten rodere drosera's. Deze rode lijken ook kleiner van stuk.
Kan iemand dit verklaren?

Alvast bedankt.
Groet, Michel

Kweeklijst

thamishan

Re: Verschil in planten.

Bericht door thamishan » 10 aug 2011, 22:30

kan aan het soort glas liggen. UV doorlatend, dubbel glas enz.
volgens mij is het zo dat hoe meer direct uv rijk licht hoe roder en kleiner de planten, als ze minder krijgen zullen de planten/vallen groter en groener zijn.
Uw globale dominator- ik bedoel globale moderator :D

Michel

Re: Verschil in planten.

Bericht door Michel » 15 aug 2011, 11:43

Dat zou kunnen... anders zou ik het ook echt niet weten. De planten die kleiner zijn zien er wel gezonder uit. Meer dauwdruppels en iets robuuster.
Bedankt
Groet, Michel

Kweeklijst

Plaats reactie