eerst jaar en de winter komt er aan

Moderator: Bestuur

wilfred-st

Re: eerst jaar en de winter komt er aan

Bericht door wilfred-st » 09 sep 2011, 12:43

oke dan smile he dank jullie wel ik laat de sarracenia en de venus buiten de rest zet ik op een kamer zonder kachel bij het raam zo dat ze rustig kunnen over winteren wel doe ik voor de zekkerheid nopenfolie over de bak maken voor als het heel koud word niet dat het er op blijft staan allen met veel vorst als beetje hulps voor de plantjes maar ben nu er uit hoe ene wat met de planten dank jullie voor de info zal hier nog veel rond hangen en vraagen stellen maar is zekker leuk om te doen
ga nu met een gerust gevoel de winter in over een maand ofzo lols
groeten wilfred

wouter Noordeloos

Bericht door wouter Noordeloos » 10 sep 2011, 10:36

Hoi Wilfred,

Waar heb je die planten van Drosera capensis en Drosera aliciea vandaan? Ik wet van een stel kwekers/handelaren van vijverplanten dat ze alle soorten Zonnedauw verkopen met de melding dat ze winterhard zijn. Ze denken dat alle Drosera's winterhard zijn en dat is totaal niet het geval. Ik heb al eens bij de plantenmarkt in Hombeek, nabij Mechelen een heftige discussie gehad met een aanbieder van vijverplanten die Drosera capensis verkocht als inheemse zonnedauw. Ze hebben geen idee wat voor plant het is, want Drosera capensis komt uit Zuid Afrika.

Take care,

Wouter

wilfred-st

Bericht door wilfred-st » 13 sep 2011, 20:09

hoi wouter die venus vliegen val komt uit houten vandaan euhm volgens mij was dar de canivora die daar op de reptielen beurs stond heb er ook nog zaad gekocht en kwam er bij thuis komst achter dat ik met regen water moest water geven en de andere heb ik gekocht bij koningsdal in utrecht stonden daar te verdroogen er zonde
maar ga er ook van uit dat ze neit winter hard zijn al weet ik de venus vliegen val niet
ga nu allen nog maar planten komen met een duidelijke naam en of ze winter hard zijn of niet of wel
zag dat jullie ook weer in utrecht komen de botanise tuinen 1 oktober ga er zekker proberen tekomen al heb ik ook nog twee verjaardagen die dag als weer is tegelijk groeten wilfred

Plaats reactie