Licht

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Madball

Licht

Bericht door Madball » 30 sep 2011, 17:33

Hoi mede forumleden!

Ik zat nu nog met 1 vraagje over mijn plantjes, Laat ik eerst even zeggen dat ik geen optie heb om mn planten buiten te zetten omdat ik geen ruimte ervoor heb. Nu het volgende ik heb mijn planten voor een raam staan dit raam is wel heel groot 2x3meter ofzo maar het is geen raam op de zuidkant... voor mijn Nephentes is dit denk ik geen probleem wat ik heb ingelezen hier maar mijn Dionaea en Sarracenia? Er staat geen directe zon op het raam alleen wel de hele dag gewoon goed verlicht geen schaduw ofzo :wink: hoop dat jullie me kunnen helpen beetje lastige vraag zo maar hoop dat een van de experts mij kan vertellen of dit genoeg is of ik perse een extra lichtbron nodig heb :)

Met vriendelijke groet! en alvast bedankt!

Rick~

Nepenthes
Contacteer:

Re: Licht

Bericht door Nepenthes » 30 sep 2011, 23:53

ik moet je een teleurstelling geven: je kan sarracenia en dionaea niet zonder kou houden.
deze planten moeten gewoon een rust periode hebben omdat ze anders elk jaar slapper worden.
je kan ze de rust ook geven dmv een koelkast
\|/
(@ @)
/---oOO----(_)----------\
MVG. jesse
\---------------oOO-----/
|__|__|

Geen PM maar een mailtje alstublieft || ||

Rene Flierman

Bericht door Rene Flierman » 01 okt 2011, 00:52

als het niet anders kan, een onverwarmde slaapkamer voor een open raam is misschien een optie.
'swinters in ieder geval geen extra licht nodig, hebben sarracenia en dionaea niet nodig.
ze zijn namelijk in winterrust.
Laatst gewijzigd door Rene Flierman op 01 okt 2011, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De groeten uit Assendorp.

Madball

Bericht door Madball » 01 okt 2011, 12:00

Nepenthes schreef:ik moet je een teleurstelling geven: je kan sarracenia en dionaea niet zonder kou houden.
deze planten moeten gewoon een rust periode hebben omdat ze anders elk jaar slapper worden.
je kan ze de rust ook geven dmv een koelkast
Winterrust dat gaat nog wel lukken maar het was een vraag over licht vooral wil ze vooral genoeg licht kunnen geven om te groeien, mischien oplossen met kunstlicht? als dit t geval is heeft iemand een set ergens in een webshop gezien? :)

PS: bij verzorging op de website staat dat je deze soorten ook kan houden in een pot dus als dat niet zo is moet dat eruit worden gehaald :?

Madball

Bericht door Madball » 01 okt 2011, 19:56

Update: Heb vandaag goed opgelet vandaag op de zon en heb gevonden dat ik ze wel naar de lounge kan verplaatsen daar tot het echt te koud word dan zet ik ze wel ergens anders weg :) Het is niet gemakkelijk als je geen kas tot je beschikking hebt :wink:

Nepenthes
Contacteer:

Bericht door Nepenthes » 02 okt 2011, 01:25

voor wat zou het dan te koud worden?
dionaea en sarracenia kunnen mits ze afgehard zijn gewoon het nederlandse klimaat aan :wink:
\|/
(@ @)
/---oOO----(_)----------\
MVG. jesse
\---------------oOO-----/
|__|__|

Geen PM maar een mailtje alstublieft || ||

Madball

Bericht door Madball » 02 okt 2011, 11:59

Nepenthes schreef:voor wat zou het dan te koud worden?
dionaea en sarracenia kunnen mits ze afgehard zijn gewoon het nederlandse klimaat aan :wink:
Planten zijn nog niet afgehard komen uit tuincentrum, Waarschijnlijk word t nu opgelost een deel van de tuin wat mn ouders niet gebruiken kan ik wel een moerasbak maken dus komen mijn dionaea en Sar erin :) Zal foto's plaatsen als ik ermee klaar ben :wink: hier krijgen ze iig een bal meer licht en worden ze zker sterker als dat ze binnen staan :D

Iig bedankt voor het meedenken

-Case Closed-

Rick~

Plaats reactie