buiten of nog niet

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
schmulle

buiten of nog niet

Bericht door schmulle » 20 apr 2012, 13:30

Heb mijn plantjes nu een paar weken en ik zette ze nog niet buiten vanwege de lage nachttemperaturen en aanhoudende regen.Maar als het toch overdag zonnig is mag ik dan mijn planten even buiten zetten of is het weg en weer verhuizen niet aangeraden en toch nog even wachten tot het beter weer is zodat ze continu buiten kunnen staan ?

pipita

Re: buiten of nog niet

Bericht door pipita » 20 apr 2012, 14:00

Ik weet niet welke soorten van planten je hebt, maar mijn planten staan al vanaf begin maart dag en nacht buiten.
zijn wel vooral sarracenia's en 2 dionaea's .

schmulle

Bericht door schmulle » 20 apr 2012, 14:20

Heb dezelfde soorten(dionaea en sarraccenia) maar komen nog maar van winkel en hebben daar waarschijnlijk geen winterrust gehad . En omdat er hier nog nachtvorst was wilde ik ze nog niet buiten zetten.

Madball

Bericht door Madball » 20 apr 2012, 15:58

Misschien kan je ze ergens waar het niet vriest plaatsen bijvoorbeeld een lichte plek in een schuur waar geen nachtvorst komt. Ik heb een deel van mijn planten ook in een zithoek waar het net iets warmer is als buiten maar ze kunnen hier toch flink zon opvangen :)

pipita

Bericht door pipita » 20 apr 2012, 23:23

Als ze van de winkel komen dan zijn ze meestal de koude niet gewoon, dus kan je best even wachten
tot de nachtvorst voorbij is . Daarna kan je ze buiten zetten op een zonnige plaats maar wel altijd in een schoteltje
met water(regenwater).

Rene Flierman

Bericht door Rene Flierman » 21 apr 2012, 00:09

als je twijfelt moet je de planten gewoon nog lekker binnen laten staan.
beter een paar weken binnen en dan naar buiten, vandaag nog een beste hagelbui gehad.
je planten hebben nog de rest van de lente, zomer en herfst om te wennen aan buiten.
De groeten uit Assendorp.

schmulle

Bericht door schmulle » 21 apr 2012, 10:39

Idd vandaag een ferme hagelbui hier en de rest van de week nog regen. Zal nog even moeten wachten op beter weer.thx voor de reacties !

schmulle

Bericht door schmulle » 21 apr 2012, 11:04

Maar eigenlijk weet ik nu nog altijd niet als het goed of slecht is om de planten bij zonnig weer even buiten te zetten en die dan terug binnen te zetten als het wat minder is.

pipita

Bericht door pipita » 21 apr 2012, 14:42

Als het goed weer is mag je uw planten buiten zetten en als het wat minder is mag je ze
terug binnen zetten, maar zet ze wel binnen voor een raam ofzo. Ze moeten voldoende
licht krijgen.

Plaats reactie