winterrust

Moderator: Bestuur

Tijmen

Re: winterrust

Bericht door Tijmen » 28 okt 2012, 14:36

ik zou gewoon wachten en zorgen dat het tussen 12 en 0 graden blijft in die kamer.

Dutchie-WbD
Contacteer:

Bericht door Dutchie-WbD » 28 okt 2012, 18:26

Steephsel schreef:
blaasjeskruid18 schreef:ik heb op sites gevonden dat een plant minimaal 4 maanden winterrust moet hebben, dus ik denk dat je het beste kan wachten tot het in je huis kouder is.
Dat dacht ik zelf ook al aan ja. :)
Dutchie-WbD schreef:Misschien een ideetje, heb je stroom in je schuurtje? Kan je een klein tl lampje (kleurnummer 840) in je schuurtje hangen. Die via een schakelklok aan en uit laten schakelen.
Dan heb je je koude periode en je benodigde licht... En een tl-balkje kan je bij Karwei halen. Is een klein armatuurtje, 6 watt.
Gebruik ik onder m'n kweekbak-stelling... Ideaal...

Is denk ik de oplossing voor jou...
Er is stroom in het schuurtje en zelfs al verlichting. Maar helaas is mijn bovenbuurvrouw hier niet al te blij mee. Kan ze niet slapen ofzo. :P
(Je kent ze wel van die ouwetjes die dingen zoeken om over te klagen bij de woningbouw.)
Als ik andere bovenburen had, had je een pracht idee. ;)
Maar dat is juist het mooie van dat lampje met die schakelklok. Laat het 6-watt's lampje van 8 tot 17 uur branden. Dan heb je je verlichting... In de natuur heb je ook geen 24 uur licht.
En als je buurvrouw dan nog klaagt over niet kunnen slapen, dan komt het door het daglicht. 's Avonds en 's nachts is de verlichting uit.

En laat haar maar klagen bij de woningbouw, het is een 6 watt's lampje, dat alleen overdag brandt. Doen ze echt niet moeilijk over hoor...
En anders neem je even contact op met de woningbouw. Vraag of je een lampje aan mag hebben in de schuur, van 6 watt, van 8 tot 17 uur.
(Ben je haar nog voor ook. Is ook gelijk je probleem opgelost. Als ze dan begint te mekkeren, kan je haar gelijk de mond snoeren met "ik heb toestemming".)

Suc6

Theo
* Wie het laatst lacht , snapt de grap niet.
* Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.

Tijmen

Bericht door Tijmen » 28 okt 2012, 19:32

Dutchie-WbD schreef:
Steephsel schreef:
blaasjeskruid18 schreef:ik heb op sites gevonden dat een plant minimaal 4 maanden winterrust moet hebben, dus ik denk dat je het beste kan wachten tot het in je huis kouder is.
Dat dacht ik zelf ook al aan ja. :)
Dutchie-WbD schreef:Misschien een ideetje, heb je stroom in je schuurtje? Kan je een klein tl lampje (kleurnummer 840) in je schuurtje hangen. Die via een schakelklok aan en uit laten schakelen.
Dan heb je je koude periode en je benodigde licht... En een tl-balkje kan je bij Karwei halen. Is een klein armatuurtje, 6 watt.
Gebruik ik onder m'n kweekbak-stelling... Ideaal...

Is denk ik de oplossing voor jou...
Er is stroom in het schuurtje en zelfs al verlichting. Maar helaas is mijn bovenbuurvrouw hier niet al te blij mee. Kan ze niet slapen ofzo. :P
(Je kent ze wel van die ouwetjes die dingen zoeken om over te klagen bij de woningbouw.)
Als ik andere bovenburen had, had je een pracht idee. ;)
Maar dat is juist het mooie van dat lampje met die schakelklok. Laat het 6-watt's lampje van 8 tot 17 uur branden. Dan heb je je verlichting... In de natuur heb je ook geen 24 uur licht.
En als je buurvrouw dan nog klaagt over niet kunnen slapen, dan komt het door het daglicht. 's Avonds en 's nachts is de verlichting uit.

En laat haar maar klagen bij de woningbouw, het is een 6 watt's lampje, dat alleen overdag brandt. Doen ze echt niet moeilijk over hoor...
En anders neem je even contact op met de woningbouw. Vraag of je een lampje aan mag hebben in de schuur, van 6 watt, van 8 tot 17 uur.
(Ben je haar nog voor ook. Is ook gelijk je probleem opgelost. Als ze dan begint te mekkeren, kan je haar gelijk de mond snoeren met "ik heb toestemming".)

Suc6

Theo
kijk, dat is nou best een goede optie. ik zou voor de kamer gaan, want dan hoef je geen lamp aan te schaffen. aan de andere kant, heb je hem wel zodat je in de schuur zaden kan kweken in de zomer, of misschien om wel in de zomer planten in te houden. of natuurlijk voor een winterrust :mrgreen:

Steephsel
Contacteer:

Bericht door Steephsel » 28 okt 2012, 22:15

blaasjeskruid18 schreef:kijk, dat is nou best een goede optie. ik zou voor de kamer gaan, want dan hoef je geen lamp aan te schaffen. aan de andere kant, heb je hem wel zodat je in de schuur zaden kan kweken in de zomer, of misschien om wel in de zomer planten in te houden. of natuurlijk voor een winterrust :mrgreen:
Kweken in mijn schuur is helaas geen optie, het is echt zo'n rommelschuur. Voor voorlopig hou ik de temperaturen in de gaten inhuis, mocht het echt niet lukken om tussen 12-0 te komen kan ik altijd nog uitwijken naar de schuur met de tips van Dutch-WbD. :)

Zal morgen sowieso even kijken welke kleur er nu in zit, wellicht is dit al 840.

Killian
Contacteer:

Bericht door Killian » 31 okt 2012, 00:10

Ik weet ook nog altijd niet waar ik men planten moet zetten

In de veranda waar genoeg licht is maar het is er altijd boven de 15 graden, in de nacht is het veel te hard verwarmd dus dat word niets. In de plantenkas zou ik een perfecte temperatuur hebben en ook genoeg licht maar het wordt verwarmd met een petroleumvuurtje (gewoon boven 0), dat lijkt me niet zo "gezond" voor de planten. Wat denken jullie (aan sommige heb ik het al gevraagd ;))?

Trouwens wanneer zouden mijn planten nu aan hun winterrust beginnen, ze worden nog altijd niet bruin ofzo
Verkoop vleesetende planten: http://www.vleesetendeplantshop.be
Gratis verzending vanaf €35
!

Steephsel
Contacteer:

Bericht door Steephsel » 31 okt 2012, 17:02

Vanmiddag een TL buisje gekocht kleurtje 840 8w, net even geinstalleerd in een 2de armatuurtje in de schuur met een tijdklok zoals Dutchie-WbD voorstelde.
Voor nu lijkt het de beste oplossing. Thnx voor alle suggesties. :)

Tijmen

Bericht door Tijmen » 31 okt 2012, 19:44

Steephsel:
als je dat zelf het beste vindt moet je dat doen. succes nog verder!

killian, ik heb mijne op een goede kamer gezet vandaag.'
nu koud zetten is het beste. de planten sterven (bijna) allemaal bovengronds af dus ik den als je af en toe zorgt voor frisse lucht het geen probleem moet zijn.

groet, Blaasjeskruid18

Killian
Contacteer:

Bericht door Killian » 03 nov 2012, 14:15

Zo, alle Dionaes en Sarracenias staan in de plantenkas, daar is het lekker fris en ze zullen nu wel snel aan hun winterrust beginnen denk ik. Alleen men D. Capensis staat nog binnen.
!

C.Steijger
Contacteer:

Bericht door C.Steijger » 03 nov 2012, 14:20

Killian schreef:Alleen men D. Capensis staat nog binnen.
Houden zo. Die staat daar goed. :)
Afbeelding

Killian
Contacteer:

Bericht door Killian » 03 nov 2012, 22:09

Ik denk dat ik als het hard vriest dan van die witte beschermende vorst doeken ga halen want in de serre/plantenkas vriest het bijna even hard als buiten als er geen zon is.
!

Tijmen

Bericht door Tijmen » 04 nov 2012, 12:07

slim

Tijmen

Bericht door Tijmen » 04 nov 2012, 17:37

heb net mijn planten van de kamer verplaatst naar de aanbouw, daar is er redelijk weinig ligt, maar denk wel voldoende om de planten te laten overwinteren.

indiaantje

Bericht door indiaantje » 10 nov 2012, 21:15

waarom je raam niet afdekken dan , je hebt toch zowiso licht/lamp

Tijmen

Bericht door Tijmen » 11 nov 2012, 16:40

ik heb daar niet zo'n zin, en er is net licht genoeg. maar nog steeds weinig

Plaats reactie