Wie kan mij feedback geven?

De Venus Vliegenval

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
JPHO

Wie kan mij feedback geven?

Bericht door JPHO » 19 jul 2019, 16:28

Beste mensen ik ben nieuw op dit forum..
Mijn naam is olivier en heb nu sinds vijf weken een aantal VVV en een paar zonnedauw planten deze komen uit een tuincentrum.
Ik geef mijn plantjes gedeminiraliseerd water zorg dat de grond altijd vochtig is en heb ze nu al een tijdje buiten staan(niet in de volle zon)
Nu zie ik al sinds een paar weken dat de blaadjes donker beginnen te worden eerst bij de oude bladeren maar nu ook bij nieuw ontwikkelde blaadjes. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb eerst via internet te zoeken wat het zou kunnen zijn maar ik heb geen idee. Misschien verbande blaadjes, of te veel water? Wellicht wortel rot?

Wellicht kan iemand mij helpen om deze prachtige planten weer gezond te krijgen. Alvast veel dank
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

zoef

Re: Wie kan mij feedback geven?

Bericht door zoef » 24 jul 2019, 12:33

Hallo Olivier,

Allereerst welkom op dit forum wat weinig activiteit kent. Dat komt door Facebook waar ook een afdeling van dit forum zit. Maar óók daar is het niet druk en dat komt waarschijnlijk omdat je daar niks terug kunt vinden.
Je merkt het, ik ben geen voorstander van Facebook. Geef mij dit forum maar waar je alle info terug kunt vinden.

Om op je probleem van zwart wordende bladeren terug te komen, uit je beschrijving valt niet meteen op te maken dat je daar iets verkeerds doet.
Mijn vermoeden is dan ook dat de te lange aanwezigheid in dat tuincentrum de boosdoener kan zijn. Daar krijgen de plantjes gewoon kraanwater en op den duur gaan ze daar dan dood aan.
Ik zou de grond goed doorspoelen door er veel gedeminiraliseerd water of regenwater door te laten zakken, zodat eventuele kalkresten of andere stoffen die in kraanwater zitten (chloor) wegspoelen en dan gewoon afwachten.
Vleesetende planten uit een tuincentrum halen kan best wel, maar dan moet je er op tijd bij zijn, zodat ze daar niet al te lang blijven voordat ze worden verkocht.
Voor jou hoop ik dat er nog wat anderen op je bericht gaan reageren, want dan is de kans groter dat je de juiste informatie krijgt.

Kijk hier ook eens
Vr. groet,
Folkert

Plaats reactie