pinguicula

Vetbladen

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
willem

pinguicula

Bericht door willem » 16 feb 2005, 19:53

gezocht plantjes van pinguicula soorten die ik in een terarium wil zetten 100x50x50 ik denk aan een laag grof grint dan bv turven daar gaat veel mos op groeien ik zoek soorten uit een sub-tropical climate omdat ik ze dan binnen kan houden zo als ik ook met verschillende orchideen doe ik ken de plant van ysland ierland scotland zoon mooi plantje met dat vrisse groen en hetmooie bloemetje de vraag is is er een handelaar ?op ierland vond ik net als scotland 2 soorten ik moet na zien welke op ierland verdwijnd veel door schapen zyk en poep en de regen die vervuild is velen planten zyn de laatste jaren verdwennen of wel soorten die algemeen waren 10 jaar geleden ik heb het over mos soorten die zyn nu zeldzaam daar door de vetblad staan vaak in licht stromend water door de helling dus steeds vers water ik denk er over om dat na te maken door de bak schuin te plaatsen en het op te pompen oid maar met tropische weet ik het niet het best is een flora van het land raadplegen ivm de ondergrond groet Willem
wie het kleine niet eerd is het grootte niet weerd

marcel

Bericht door marcel » 16 feb 2005, 21:14

Hoi Willem,

Welkom op het forum.
Als je Pinguicula's voor wat warmere condities zoekt kom je al gauw op de mexicaanse soorten. Dit zijn o.a. de soorten die je bij het tuincentrum kan krijgen. Meestal zijn dit soorten van het P. moranensis-complex, een heel stel nauw verwante planten (Intratuin Ter Aar heeft nu joekels staan!!!!!!).
Als je wat minder algemene soortjes zoekt, deze worden zo nu en dan aangeboden op onze activiteiten. Hou de kalander in de gaten.

Marcel

Plaats reactie