2 plantjes met (nog) geen naam

Vetbladen

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
svore

2 plantjes met (nog) geen naam

Bericht door svore » 29 mei 2007, 09:10

kan iemand mij helpen
plantje 1:
Afbeelding
Afbeelding

en plantje 2:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door svore op 06 jun 2007, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

whitedeath57

Bericht door whitedeath57 » 29 mei 2007, 17:19

De eerste is x 'wezer' volgens mij.
Voor de 2de moet je wachten tot hij bloeit, pas dan kunnen we hem identificeren.

Egbert

Bericht door Egbert » 29 mei 2007, 20:17

whitedeath57 schreef:De eerste is x 'wezer' volgens mij.
Bedankt, zo een heb ik volgens mij ook. Hij heeft het nog nooit optimaal gedaan sinds ik aan latijnse namen doe, maar dat is hem wel.

M'n moeder had hem een keer uit de vensterbank late vallen :? Dat is al 3 jaar geleden en hij heeft daarna nooit meer gebloeid.

John

Bericht door John » 29 mei 2007, 21:15

De eerste is geen echte P. 'weser'. Het is wel een mexicaanse hybride met P. moranensis als een van ouders maar welke?? Missschien P. 'sethos.

De tweede is heel moeilijk met zekerheid te zeggen (P. primuliflora??? of toch "Tina" ??). Hoe groot is deze plant? Waar heb je deze gekocht? Heb je deze plant al lang (zo ja hoe groeit de plant in de winter

Als de plant bloeit is er pas zekerheid te geven.

Overigens zie ik vaag wat kleine zonnedauwtjes groeien. Enig idee welk soort? Dat kan de identificatie vergemakkelijken.

John

Egbert

Bericht door Egbert » 30 mei 2007, 11:57

Ik wist wel dat het een hybride was van 'weser' en nog een, maar ik wist het niet zeker. Ik hield het voor mezelf voor moranensis.

svore

Bericht door svore » 02 jun 2007, 20:18

Hoe bepalend is de vorm van de bloem voor het soort? De bloemen lijken alle 3. De plant zelf vind ik bijzonder, geen opkrullende bladeren,meer een vetplant. En de Drosera's op de achtergrond zijn nieuwe plantjes.

De 2e heb ik op hemelvaart gekocht ergens in Zeeland. Hij was eigenlijk niet te koop, en stond ergens in een bak achteraf. Dus al met al summier, ik wacht eerst de bloem maar af.

John schreef:De eerste is geen echte P. 'weser'. Het is wel een mexicaanse hybride met P. moranensis als een van ouders maar welke?? Missschien P. 'sethos.

De tweede is heel moeilijk met zekerheid te zeggen (P. primuliflora??? of toch "Tina" ??). Hoe groot is deze plant? Waar heb je deze gekocht? Heb je deze plant al lang (zo ja hoe groeit de plant in de winter

Als de plant bloeit is er pas zekerheid te geven.

Overigens zie ik vaag wat kleine zonnedauwtjes groeien. Enig idee welk soort? Dat kan de identificatie vergemakkelijken.

John

Plaats reactie