Pin. Grandiflora

Vetbladen

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Thomas

Pin. Grandiflora

Bericht door Thomas » 14 nov 2010, 13:32

Hallo,

De pinguicula's beginnen weer af te sterven en sommige zitten al weer in de winterknop, nu zag ik dat er heel veel kleine knopjes aan de zijkant van de grote zaten, nu weet ik dat je deze kunt gebruiken om te vermenigvuldigen, maar zou ik deze kleintjes al in mijn terarrium kunnen zetten? Of hebben deze ook al een winterrust nodig?
Nu met al deze regen, valt mij ook op dat deze kleine knopjes beginnen weg te spoelen, :twisted: vandaar dat ik ze binnen wil halen.

Groeten Thomas

Venom

Bericht door Venom » 14 nov 2010, 13:52

Je kan de kleine knopjes bewaren of reeds planten in het terrarium.
Waar de tuinman afwezig is, zal de natuur domineren.

Thomas

Bericht door Thomas » 14 nov 2010, 17:49

Venom schreef:Je kan de kleine knopjes bewaren of reeds planten in het terrarium.
Kan ik als ik er teveel heb, deze bewaren in de koelkast met wat vochtige watten??
Zodat ik ze volgend voorjaar op kan potten.

wouter Noordeloos

Bericht door wouter Noordeloos » 14 nov 2010, 19:38

Hoi Thomas,

Ik zou de knolletjes meteen oppotten, maar zet de potten daarna wel op een plek waar niet weg kunnen spoelen, bv onder een afdakje.

Take care,

Wouter

Venom

Bericht door Venom » 15 nov 2010, 15:11

Je kan de knopjes bewaren in de koelkast, gewikkeld in vochtig keukenpapier/watten. Ik weet enkel niet hoe lang de houdbaarheid is aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Waar de tuinman afwezig is, zal de natuur domineren.

Thomas

Bericht door Thomas » 15 nov 2010, 17:33

Venom schreef:Je kan de knopjes bewaren in de koelkast, gewikkeld in vochtig keukenpapier/watten. Ik weet enkel niet hoe lang de houdbaarheid is aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Dan doe ik dat, en dan haal ik ze volgendjaar voorjaar er weer uit, dat is dan de normale periode dat ze kou hebben dus dat moet kunnen.

Groeten Thomas

thamishan

Bericht door thamishan » 15 nov 2010, 18:59

hebben de knopjes geen normaal licht nodig? de winterknop kan toch nog steeds fotosynthese maken om volgend jaar weer goed te groeien? hij blijft groen
Uw globale dominator- ik bedoel globale moderator :D

Thomas

Bericht door Thomas » 15 nov 2010, 19:27

thamishan schreef:hebben de knopjes geen normaal licht nodig? de winterknop kan toch nog steeds fotosynthese maken om volgend jaar weer goed te groeien? hij blijft groen
Dat lijkt me sterk, De hele winter vorig jaar hebben ze bijna in het donker gezeten was het niet door de sneeuw dan wel door de bladeren en mos.

Groeten Thomas

thamishan

Bericht door thamishan » 15 nov 2010, 20:12

ja dat kan natuurlijk ook :wink:
Uw globale dominator- ik bedoel globale moderator :D

Plaats reactie