Probleem P. grandiflora

Vetbladen

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Madball

Probleem P. grandiflora

Bericht door Madball » 17 jul 2012, 20:21

Dus hetvolgende is aan de hand. Ik was gister aan het kijken bij m'n planten buiten alles groeit prima behalve 1 plant ( m'n grandiflora ). Hij leeft nog wel maar volgens mij zijn mijn beide planten van grandiflora een winterrustknop aan het maken? :lol: Moest er eigenlijk wel een klein beetje om lachen omdat ikzelf ook zo van het weer baal dat ik liever in rust zou gaan maar dat terzijde. :lol:

Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen. Dit is ook m'n enige koude ping. Heb vooral ervaring met de mexicaanse soorten. Zoals je kan zien zijn de knoppen zelf gewoon prima. Ook groeien er verschillende kleine pings omheen die wel gewoon groen zijn.

Dus eigenlijk mijn vraag wat kan ik het beste doen ze stonden buiten goede zonnige plek. Perliet en turfstrooisel mix. Ik denk erover om ze naar binnen te halen en ze warmer te zetten onder m'n verlichting? Of heeft misschien iemand anders dit meegemaakt en heeft er een andere oplossing voor?

Afbeelding

Groeten Rick

Rene Flierman

Re: Probleem P. grandiflora

Bericht door Rene Flierman » 17 jul 2012, 20:40

soms gaan winterharde pings in winterrust.
kan door weersomstandigheden, gewoon laten gaan en niet te nat.
ivm met rot.
De groeten uit Assendorp.

Madball

Re: Probleem P. grandiflora

Bericht door Madball » 17 jul 2012, 20:49

renef schreef:soms gaan winterharde pings in winterrust.
kan door weersomstandigheden, gewoon laten gaan en niet te nat.
ivm met rot.
Ok bedankt rene duidelijk antwoord. Ik snap die ping wel! Met dat weer hebben we er allemaal geen zin in! :lol:

Plaats reactie