2vragen

Vetbladen

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
martijn

2vragen

Bericht door martijn » 13 dec 2005, 21:32

Ik heb 2 vragen:

- Moeten mijn niet wintervaste ping's (p.alpina, weser, en tina) kouder staan of gewoon op kamer temp ('snachts 12graden en overdag 17graden)

- En ik wil een paar soorten ping's laten groeien in een terrarium op hout.
Hoe kan ik dit het beste doen en met welke soorten? (heb : P.Alpina, Grandiflora, 'Weser', 'Tina', cyclosecta, ehlersiae, kondoi, laueana)
adios
martijn

John

Bericht door John » 14 dec 2005, 08:50

Hoi Martijn,

Niet winterharde pings kun je gewoon bij kamertemperatuur laten staan (P. "weser" en P. " Tina"). P. alpina is wel degelijk winterhard dus die moet je bij lage temperaturen houden (bij voorkeur buiten).

Betreffende je terrarium: P. grandiflora en P alpina zijn afkomstig uit een gematigd europees klimaat, deze planten gaan in winterrust en hebben kou nodig. Deze soorten zijn niet geschikt om jaar rond in een terrarium te houden.

De andere soorten zijn geen epyfieten dus moet je ze op de een andere manier in aarde staan. Je zal dus de potten op of in het hout moeten zetten.

John

martijn

Bericht door martijn » 14 dec 2005, 16:25

oke en is de P.Agnata geschikt voor in terrarium op hout of deze 's winters ook naar buiten?
adios
martijn

John

Bericht door John » 14 dec 2005, 16:47

P. agnata is net als 'Weser', 'Tina', cyclosecta, ehlersiae, kondoi en laueana een Mexicaanse Pinguicula soort.
Voor al deze soorten geldt dat ze temperaturen in de buurt van het vriespunt niet overleven :cry: .

Dus P.agnata gewoon in je terrarium plaatsen en in de winter wat droger proberen te houden.

John

Plaats reactie