winterknop
Moderator: Bestuur
-
winterknop
Pinguicula bohemica heeft bij mij in de kas al een winterknop gevormd is dit normaal en hoe moet ik deze verder verzorgen?
- John
-
Hoi Wim,
Goed advies van John.
Ik zou mij er (behalve dan het opvolgen van het advies) geen zorgen over maken. De meeste van mijn vulgarisplanten gaan ook al in rust (buiten dus) en aan de andere kant ontkiemt alpina nu pas.
Het weer is dus echt van slag af.
Marcel
Goed advies van John.
Ik zou mij er (behalve dan het opvolgen van het advies) geen zorgen over maken. De meeste van mijn vulgarisplanten gaan ook al in rust (buiten dus) en aan de andere kant ontkiemt alpina nu pas.
Het weer is dus echt van slag af.
Marcel
Laatst gewijzigd door marcel op 28 aug 2006, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
IUCN-CPSG Communications Officer
Secretary Ark of Life Foundation
ICPS Facebook en webforum manager
Secretary Ark of Life Foundation
ICPS Facebook en webforum manager
- Ries van Ool
- Contacteer:
-
Hier heb ik een foto van afgelopen voorjaar.
Dit zijn de winterknoppen van P. grandiflora.

Door die kleine bolletjes die aan de voet zit vermeerdert deze plant zich als een gekke.
Ik ben ooit begonnen met een enkel plantje.
Wel leuk want een groep van deze dingen in bloei is een mooi gezicht
Groetjes
Norion
Dit zijn de winterknoppen van P. grandiflora.

Door die kleine bolletjes die aan de voet zit vermeerdert deze plant zich als een gekke.
Ik ben ooit begonnen met een enkel plantje.
Wel leuk want een groep van deze dingen in bloei is een mooi gezicht
Groetjes
Norion
-
Merels zeker.
Die brengen bij mij ook zo vaak schade toe. Het gekke is dat ze hier aleen losliggend sphagnum pakken. de mooie kussens in het moerasje laten ze alleen. (misschien omdat de veenbessen alles bij elkaar houden.
Mijn Pinguicula's laten ze met rust want die staan in Puimsteen met larixnaalden met soms wat leem, potgrond of andere troep en dat vinden ze niet interesant. Pas als hier weer mos op komt dan beginnen ze weer met hun destructieve hobby. Maar ja dan is het toch zowiezo tijd om te verpotten.
groet
Rogier
Die brengen bij mij ook zo vaak schade toe. Het gekke is dat ze hier aleen losliggend sphagnum pakken. de mooie kussens in het moerasje laten ze alleen. (misschien omdat de veenbessen alles bij elkaar houden.
Mijn Pinguicula's laten ze met rust want die staan in Puimsteen met larixnaalden met soms wat leem, potgrond of andere troep en dat vinden ze niet interesant. Pas als hier weer mos op komt dan beginnen ze weer met hun destructieve hobby. Maar ja dan is het toch zowiezo tijd om te verpotten.
groet
Rogier
- Ries van Ool
- Contacteer:
-
Nee hoor. (Ik kweek ze trouwens in potjes (zie hier http://www.carnivora.nl/forum/viewtopic.php?t=1623)
De mooiste Pinguicula's die ik ooit heb gezien groeide op een pad van gravel waar veel larixnaalden lagen.
Dit heb ik gewoon gekopieerd.
Maar het kan misschien wel een reden hebben. Larix naalden verteren zeer langzaam en als je deze mengt met het gravel maakt je het mengsel wat zachter.
Verder gebruik ik deze naalden ook voor bepaald soorten Australishe orchideetjes dus ik heb die naalden toch in de kast liggen.
Ze doen het er goed op.
Groeten
Rogier
De mooiste Pinguicula's die ik ooit heb gezien groeide op een pad van gravel waar veel larixnaalden lagen.
Dit heb ik gewoon gekopieerd.
Maar het kan misschien wel een reden hebben. Larix naalden verteren zeer langzaam en als je deze mengt met het gravel maakt je het mengsel wat zachter.
Verder gebruik ik deze naalden ook voor bepaald soorten Australishe orchideetjes dus ik heb die naalden toch in de kast liggen.
Ze doen het er goed op.
Groeten
Rogier